CNC software problem

Hej
Jeg er ret ny indenfor cnc maskiner. Har dog luret lidt over Jeres skuldre, og har da også bygget en maskine selv. Maskinen er kørende, og har fræst de første huller og skrift. Jeg har valgt at bruge en demo af mach3. Men...
Når jeg tegner en tegning i autocad14 (ja den er gammel) gemmer den som DXF og importerer den til LazyCam ser tegningen fin ud. Når jeg så overfører den til mach3 som g-koder bliver resultat mildest talt elendigt. Det er som om at de halve går tabt. Fræser i 0.1mm dybde i stedet for 3mm som det er sat til ovs. samt mangler den ene halvdel af "klodsen" som jeg forsøger at fræse. Skal jeg søge efter anden software eller er det en bagatel jeg mangler, evt andre der har haft lignende problemer?
Håber I har nogle gode ideer
Pft
Mvh Frank

EDIT: glemte lige at jeg også har prøvet at åbne et billed med lazycam og sende til mach3. den starter fint, lave 5 små prikker og så er det slut.

Mvh Frank

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger demo versionen af mach3 skal du huske at der er en begrænsning på 500 linier, det kunne være en forklaring
Ja jeg bruger en demo indtil videre, men jeg har forsøgt over 500 linier og det eneste mach3 gør er at køre til linie 500 og stopper. Så kan jeg edit g-koder og slette frem til linie 500 og så kører videre derfra. Så jeg tror ikke det er derfor. Men tak 

Mvh Frank

Men er det g-koden eller mach3 den er gal med? Du kan jo se i koden om det stemmer overens med dybde osv.
Det virker som om jeg mangler en parameter, eller bruger lazycam forkert, for mach3 følger slavisk g-koden som den får. Skal tegningen fra autocad tegnes i flere layers for hvert "spor", eller skal de alle ligge på samme layer?

Mvh Frank

et layer er nok, ved ikke så meget om lazyCam, men prøv eventuelt at downloade Vectric cut2D demo og lav g-coder ud fra de demoer der er med. Så kan du jo se om det er g-coderne det er galt med eller mach3

Mvh

Mike
Annonce
Har nu testet Vetric. Hold da op . Det tog under 10 min så var jeg klar til at fræse den første del af en vinge. Bare jeg havde set dette program først, så havde jeg ikke spildt min tid med Lazycam. Der er bestemt ingen problemer med hverken min maskine eller Mach3. Det virker på mig utroligt nemt og brugervenligt. Ja så skal jeg så bare lige finde 2300 gode danske kroner så jeg kan købe disse 2 programmer hjem . Tak for hjælpen

Mvh Frank

Det er lidt dyrer (3600), men prøv at tjekke v-carve pro ud. Jeg var lige ved at købe Cut2d, men jeg er glad for jeg endte med pro. Pro udgaven fungere også som CAD program til de fleste opgaver. Jeg laver 90% af mine opgaver der og de resterende 10% i ProE som er en professionel Cad/Cam pakke.

Hvis du har en bekendt der også roder med CNC, kan i jo splitte regningen
Hej Frank

Det lyder spændende. Jeg bruger også VCarvePro, men mangler 3D funktionen. Jeg bruger Meshcam til 3D. Det er måske lidt mere besværligt at bruge end Cut 3D - det er det du bruger, ikke? Er det ikke STL filer man bruger til 3D i cut3D?
I Meshcam, hvis vinge overfladen skal være præcis, tager det lang tid at generere Gkoder, men det gør ikke noget. Det er også STL.

Det er lidt spændende at du skriver " en vinge" :-) Jeg er også bidt af modelflyvning og CNC skulle gøre det lidt nemmere for mig.

Hvad er det for en vinge, hvad fræser du det ud af,hvor stor fræserjern, hvor stor er vingen og hvor lang tid tager det et fræse den ud?

Mvh Adam
hej adam

den vinge der er tale om er en der er som demo i cut2D

Mvh

Mike
Ok, det burde lukke min mund i et stykke tid :-)

En vinge i 2D - der kan ikke være meget opdrift i den :-)

Mvh Adam
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis