CNC software problem

Hej
Jeg er ret ny indenfor cnc maskiner. Har dog luret lidt over Jeres skuldre, og har da også bygget en maskine selv. Maskinen er kørende, og har fræst de første huller og skrift. Jeg har valgt at bruge en demo af mach3. Men...
Når jeg tegner en tegning i autocad14 (ja den er gammel) gemmer den som DXF og importerer den til LazyCam ser tegningen fin ud. Når jeg så overfører den til mach3 som g-koder bliver resultat mildest talt elendigt. Det er som om at de halve går tabt. Fræser i 0.1mm dybde i stedet for 3mm som det er sat til ovs. samt mangler den ene halvdel af "klodsen" som jeg forsøger at fræse. Skal jeg søge efter anden software eller er det en bagatel jeg mangler, evt andre der har haft lignende problemer?
Håber I har nogle gode ideer
Pft
Mvh Frank

EDIT: glemte lige at jeg også har prøvet at åbne et billed med lazycam og sende til mach3. den starter fint, lave 5 små prikker og så er det slut.

Mvh Frank

Hej Jeg er ret ny indenfor cnc maskiner. Har dog... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Guldberg.dk:
Jeg syntes ikke det er ok at man på et forum opfordre andre til at "splitte regningen" ...
Os der roder med CNC maskiner og ikke har en kinamands chance for at lave vores egne programmer er HELT afhængige af at vi kan få andre til det. Vetric og Mach3 (det er dem jeg kender) er endda overordentlig rimelige i pris når man tænker på det forholdsvis lille marked de henvender sig til.
Hvis man har tid lyst og råd til at bygge en cnc til flere tusinde kr. så har man også de penge der skal til software for at få den til at køre rigtigt, ellers skal man slet ikke starte... (Der findes også free og shareware indenfor CNC hvis man er til det) men vil man benytte sig af det sidste nye programmer og have adgang til HELT utrolige forums og support så må jeg her opfordre til at vi betaler for de programmer vi bruger til vores hobby så vi kan få endnu flere nye funktioner og komme endnu længere med vores hobby.

Sommer Hilsen
Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Sure thing. Det er vist en lang diskusion vi ikke skal tage her:-) Vcarve og mach3 er gode programmer
Det svar vælger jeg så at læse på engelsk, da dét ellers kunne give anledning til en lang diskusion.
At mit forrige indlæg skulle kunne give anledning til det samme forstår jeg ikke helt .... ?

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis