vand fra badebassin

Hej med jer...

Vi vil til og tømme vores 10000 l badebassin, man kan man bruge vandet til at vande sin have med ?? der er kommer klor i for at holde det rent...

Claus
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af nespej på 23 jul 2009 21:29
Hej med jer...

Vi vil til og tømme vores 10000 l badebassin, man kan man bruge vandet til at vande sin have med ?? der er kommer klor i for at holde det rent...

Claus
Tjah hvis du vil slå din have ihjel så er det vejen frem

Du skal lade det stå i en måned (så er kloren væk) og så skal du ikke bruge det som havevanding. Vandet indeholder stoffer som du ikke ønsker at have rundt i din have. Sidst jeg talte med embedslægerne, Midtjylland kaldte de det for noget værre griseri at vande have med brugt badevand.

Jeg ved at miljøstyrelsen mener at det kan anvendes rundt i haven, men jeg sætter nu min lid til en lægefaglig udtalelse.

 

 

 

ud i kloaken, ville bestemt ikke bruge det i haven, gammelt badevand er fyldt med alle mulige bakterier som bl.a. kan være sygdomsfremkaldende

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.


For lige at kommentere - klor dræber bakterierne, og når man ikke bader mere og kloren er fordampet - hvad er der så der er skadeligt i vandet. ? Jeg har sidste år efter badesæsonen ventet indtil vandet begynder at få et meget svag grønligt skær og dernæst vha. hævert princippet ladet vandet løbe rundt i haven til diverse bede. Jeg spiser ikke mine buske og træer, og hvad lægen så kan være bekymret for kan jeg ikke se.
Så også lige et indslag i går fra Holstebro hvor folk borer ned og laver deres egen havevandings boring. Alle disse private "fusker" tiltag (incl pooltømning) er en forurenings og sundhedsskadelig risiko, som desværre kommer af den voldsomme pris vi giver for rent drikkevand i Danmark.

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af Godiwa på 25 jul 2009 23:30
ud i kloaken, ville bestemt ikke bruge det i haven, gammelt badevand er fyldt med alle mulige bakterier som bl.a. kan være sygdomsfremkaldende


Hvilke bakterier er det som du regner med er sygdomsfremkaldende?
Er det bakterier, der er værre end det der findes i staldgødning, rævepis, ajle, gylle, snegleslim, insekter, børnesnot og andre vederstyggeligheder?
I ældre tider tømte man sin latrinspand ud i køkkenhaven, uden at folk døde af den grund.

Husk, at du er omgivet af alskens farlige bakterier altid
Husk, at det er lorten, der sætte lagkagen på bordet!

Jeg kan fint begribe at det sikkert ikke er smart at hælde klor ud på jorden, idet kloren vil dræbe de i jorden naturligt forekommende bakterier, men når først kloren er væk, såhhh

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Meget enig med ktm - hvor er det lige, det farlige og sygdomsfremkaldende er? Man har jo lige badet i det....?
Og ret beset - kloret dræber bakterierne. Hvis man derefter lader vandet stå i en måned, svarer det (knap nok) til at have en balje vand stående samme tid med dertil hørende bakterievækst, hvilket hidtil ikke har generet min græsplæne sønderligt.

Vi LEVER af bakterier og har også behov for en vis mængde daglig for at holde vores immun-forsvar oppe. Bliver alt klinisk og sterilt, så dør vi sq!

Mvh.

Jan R.
OFF TOPIC:...

... som oste HADER driller jeg tit og ofte fruen i huset med at hun spiser BAKTERIER, som osteløbe ret beset vel er ...
Så ja, vi lever med og af bakterier

Kun perfekt er "godt nok"

ja det er meget vel, men hvornår er der nok klor i til at det nupper alle bakterierne og har man badet i det efter der ikke er nok.

1 bakterie er ikke farlig, men når de har stået i sådan en suppe en rum tid, så er der altså mange milliarder af dem, og farlige? tjaa legionella som de fandt i svømmehallerne for nyligt? der er ellers masser af klor der, og der er mange andre typer som ikke er så gode for os eller direkte livsfarlige.

det er jo også derfor at så mange bliver syge hvert år pga. maden, fordi de netop siger arj det ikke farligt den smule. det tager faktisk kun et par salmonella bakterier for at de kan boltre sig lystigt i menneskekroppen og kan ende dødeligt da en del af dem er resistente efterhånden.

det er jo ikke for sjovt der er så meget kontrol med f.eks. svømmehaller, det er altså noget man skal tage seriøst

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Nu er legionella noget der primært findes i varmtvandssystemer i brugsvandsinstallationer og udvikles i særlig grad, når man ikke opvarmer vandet tilstrækkeligt i varmtvandsbeholdere.
De nævnte tilfælde skyldtes netop at vandet til afvaskning af de bakteriefyldte menneskekroppe, ikke var varmet tilstrækkeligt op, sikkert i misforstået iver for at være miljøkorrekt, og der derfor var opstået en kedelig suppe i vandrør og beholdere.
Mig bekendt har der ikke været noget fremme om at legionellaen fandtes i det klorfyldte bassinvand.

Jeg tror ikke, at der er ret mange, der længere ser bort fra salmonella er et kraftigt problem, men vi skal heller ikke male fanden på væggen i det hellige miljøs navn, og blot pille det frem, ud af diverse sammenhænge, vi kan bruge til fremme af vores egen "religion"!

Man kan også gå vej og gade og blive kørt ned af en miljøvenlig bus. Ergo er en miljøvenlig bus altså "livsfarlig"??

Det er netop sådanne "skræmmeekssempler" fra miljøfanatikeres side, der kan få mig til i trods at gå i den helt anden grøft.

Med venlig hilsen
ktm

 

nu kan jeg vist næppe kaldes miljøfanatiker, men der er ingen grund til at forpeste sin egen have med det badevand når det høre til i kloaken

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også