vand fra badebassin

Hej med jer...

Vi vil til og tømme vores 10000 l badebassin, man kan man bruge vandet til at vande sin have med ?? der er kommer klor i for at holde det rent...

Claus
Hej med jer... Vi vil til og tømme vores 10000 l... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs du går ind for at belaste rensningsanlægget med unødvendige mængder vand?
Du glemmer da vist også at badevandet kommer af grundvand, som er en begrænset rescourse.
Hælder du derimod vandet ud i haven, vil bakterierne blive elimineret på vej ned igennem jordlagene, ligesom de andre af mig nævnte væsker, som de i årmillioner er blevet det. Rævene har altid, lidt i stil med andre levende skabninger, pisset på jorden. Det er verden indtil nu ikke gået under af, og jeg tror ikke menneskers bakterier er værre end andre dyrs sekreter, jvf. min lignelse med latrinspanden!!
Slap nu bare lidt af og vær realistisk.
Bare ærgerligt at det er uunderbyggede argumenter, men politisk korrekte og popsmarte, som du kommer med, der i hovedsagen styrer vor miljødebat og ofte fører til skøre love.

Med venlig hilsen
ktm

 

badevand om det kommer fra din brusekabine, badekar eller badebasin er regnet som gråt vand og bør behandles som sådan

nu er det meste klor nok fordampet (i de fleste tilfælde) der er nogen der bruger temmelig meget klor, det er jo altså ikke noget man bør hælde ud i haven

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Er det meget bedre i rensningsanlægget?
Det problem med for meget klor, skal rimeligvis løses hos de der hælder for meget af det i bassinet. Der er klare forskrifter for, hvorledes man anvender klor.
Man må f.eks. heller ikke hælde spildolie, rensevæsker og andre lede sager ud på jorden, og sådan er der så meget, folk kan forbryde sig imod.

Hvad bør jeg gøre, hvis jeg tager min haveslange og spuler mig selv over ude på gårdspladsen, hvor der ikke er afløb til rensningsanlægget, efter at have puklet mig svedig?
Mener du så, at jeg af den specifikke grund er et miljøsvin?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af cru på 30 jul 2009 09:53
OFF TOPIC:...

... som oste HADER driller jeg tit og ofte fruen i huset med at hun spiser BAKTERIER, som osteløbe ret beset vel er ...
Så ja, vi lever med og af bakterier

Jeg plejer at sige jeg foretrækker min mælk frisk og ikke adskillige måneder gammel der lugter af sure underbukser.

Og mht. badevandet, så kan jeg ikke se hvad der kunne ske ved at vande græsplænen og buske og træer med det. Der er lort over det hele alligevel. Jeg har læst andet steds på lds, at man kan putte en håndfuld alm grillkul (ikke nødvendigt med aktivt kul) i en regnvandstønde for at det ikke bliver grønt.
nu er du jo totalt uden for pædagogisk rækkevidde og ude af proportioner

det du skyller dig med er jo ikke 10000 liter og det har jo ikke stået som en suppe i flere uger med adskillige mennesker og kemikalier i

tror vi slutter her

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Annonce
Skrevet af Godiwa på 30 jul 2009 11:30
nu er du jo totalt uden for pædagogisk rækkevidde og ude af proportioner

det du skyller dig med er jo ikke 10000 liter og det har jo ikke stået som en suppe i flere uger med adskillige mennesker og kemikalier i

tror vi slutter her


Det er netop også min mening at være upåvirket af sådant uunderbygget vås som du fremfører.

Med venlig hilsen
ktm

 

nu du siger udokumenteret og uunderbygget vås, så kig lige her smartypants http://www.herlev.dk/pdf/miljo-og-forsyning/Miljonyhedsbrev%20om%20badebassiner.pdf

der står det sort på hvidt, det skal hældes i kloaken hvis man bruger klor, bruger man klorfrie midler må man efter tilladelse godt hælde det ud i haven hvis de syntes det er under bagatelgrænsen, alt andet er ulovligt.

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Nu gik vi jo netop ud fra at kloren var fordampet, ikk????
Der står ikke noget om dine bakterier, som du er så skræmt over og som var dit hovedargument tidligere.
Vi gik ud fra 10m3 og regulativet omtaler systemer med 35 m3, som kan give uoverskuelige problemer for naboer og andre, hvis det slippes løs på en gang.

Det her er lige så fornuftspræget som hippiernes ørkesløse dikussioner og argumentationer i 60erne!!

Med venlig hilsen
ktm

 

du læser jo kun hvad du vil forstå

du kunne jo prøve at bruge google lidt

det er jo IKKE for smagens skyld at vi putter klor i vandet vel?

der står OP TIL 35.000 liter, du har jo slet ikke læst teksten

og nej du kan ikke "regne med" at det er fordampet, det er netop derfor det skal i kloaken. så svært er det altså heller ikke at forstå med mindre man bare vil være påståelig

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

husk lige at vi alle kun har denne jord til låns det er fremtidige generationer der skal ryde op efter os.
det kan gode værer at man mener den smule
mange Bækkke små gør en stor å
rensningsanlæget kan godt håntere 10000l vand der er betalt for at rense det saml regn vand istedet
det er bare min mening.
Pee1have
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også