polo aflader når den er slukket

hej alle jeg står med et lidt irriterende problem. jeg har en polo fra 1994, som hverken kan lade ordentligt eller holde på strømmen. dvs at da den sidst kørte kunne jeg godt starte den umiddelbart efter at jeg havde slukket den(men var ikke videre glad for det), men morgenen efter var den igen ikke til at få liv i. har læst nogle af de andre tråde der havde nogle problemer der minder om. læste at der var nogle der havde problemer med at batteri advarselslampen ikke virker, har det samme problem. håber der er nogle der har et bud på en løsning, som i vil dele med mig. til at starte med vil jeg prøve at kigge hvordan det står til med "felten", og om batteri advarselspæren evt er gået en tur. Andreas
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afmonter den ene pol og sæt et ampæremeter i mellem, med mindre du har et tangamperemeter, så sætter du det bare på. Så kan du se hvor meget strøm der trækkes, når du har slukket alt. Du kommer ikke ned på 0, så længe der er ur, radio osv. Så begynder de bare at hive sikringer ud en efter en, indtil forbruget falder væsentlig. Så ved du hvor du skal lede efter synderen. Prøvede det dog en gang uden at finde synderen ved at hive sikringer ud fra boksen, da ikke alt går gennem den. Det viste sig så at være en diode i generatoren, der var kortsluttet (den kunne stadig lade).
Bag på din generator sidder en tynd ledning (som regel blå) hvis den er knækket eller faldet af lyser din batterilampe ikke, og generatoren kan ikke lade. Så undersøg det, som det første
hej
Det kan meget vel være dit batteri som ganske enkelt er færdigt. Det kan ikke tage imod ladestrøm og kan ikke holde på strømmen.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
selvfølgelig kan batteri være faldet sammen, men første betingelse er at ladelampe kan lyse
mange tak alle sammen, det kan sagtens være at batteriet er faldet sammen ja, men har fået det skiftet to gange her på det sidste. men kan vel være at det kan gå dødt pga de mange gange starthjælp som de har fået?
Annonce
hvor meget er det normalt at amperen står på? der er ikk sindsygt mange ting der er tilsluttet, radio og anlæg er pillet af
Mener jeg før har målt en ca. 30 mA i forbrug til radio i standby og ur. Hvor meget måler du?
I dit sted ville jeg forfølge forslaget Hans123456789 kommer med.
Pil stikket bag på generatoren af, og lad den stå natten over og prøv, om den så kan starte næste morgen.
Du skal i hvert fald slet ikke blive ved med at skifte akkuer. Det er jo blot en fiks måde at skaffe sig omsætning på fra værksteders side. En akku dør overhovedet ikke af at blive afladet nogle gange. Det kan være den ikke kan holde i 7 år derefter, men den dør ikke her og nu.
Jeg glemmer jævnligt at slukke for lyset og må ty til starthjælp, næste gang jeg skal bruge bilen. Det lever den udmærket med!

Med venlig hilsen
ktm

Du kan jo også lige måle forbruget med det samme, hvis du alligevel piller en pol af. Måler over 1A er der helt sikkert noget der trækker for meget strøm.
tak for respons, er ved at pille generatoren af, for at se om jeg kan finde noget på den. har prøvet at måle ampere, der som jeg forstod det, målte jeg det til lige omkring 3 ampere. jeg havde pillet + polen af, og eftersom at der ikke var noget strøm på batteriet havde jeg sat en lader til. men jeg fik afprøvet med sikringerne som hans 123... sagde, og der fik jeg kun udfald på en med noget horn og en med instrument bræt. men der startede den med at flippe rundt med tallene og faldt så lidt til ro igen, og var derefter faldet med 0,3 - 0,5 ampere. men vil nok prøve det med at tage generatoren fra og så lade op natten over og så tænde.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis