Rørsamling i betongulv

Hej.

Må man godt støbe sit betongulv hvor der er en samling på kobberrør som på mit billede?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej. Må man godt støbe sit betongulv hvor der er... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden detalje. Skal kobberrørene med fjernvarme ikke isoleres?
Nu spørger jeg måske dumt igen, men når jeg siger fjernvarme rør, så er det jo ikke hovedledningen det her. Det jeg har taget billede af her, er to gamle radiator rør, som før gik over til en radiator, men som nu bliver samlet, og ført videre ud til shunten.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

der er ingen dumme spørsmål

om det er hovedeledning eller rør til radiator så skal det stædigvæk loddes da det er en skjult samling

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

altså der står ikke noget på fjernvarme fyn om de skal loddes. Der er regler hvis der er tale om nybyggeri, så må man ikke have samlinger som du skriver, men det er anderledes med renovering af ældre huse. Jeg har ringet til nogle vvs´er og halvdelen siger man godt må bruge en conex samling, mens andre siger man ikke må. Så reglerne på området er vist ikke klaere nok. Der kommer beton imorgen, og jeg kan ikke nå det nu, så jeg tegner op hvor samling er henne, og gemmer det stykke papir, og om ik andet så har vi udvidet rørskade forsikring

Jeg spørg kun for at blive klogere.

altså regerne er de sammen vis vi snakker renovering/nybyg. jeg kan personlig værre ligeglad hvad du gør. men syntes du skal ring til fjernvarmen og spøre dem og er sikker på de siger det sammen

http://www.eon.dk/upload/eon.dk/dokument/varme/tekniskebestemmelser/Tekniske_Bestemmelser_Alm.pdf
læs stykke 4.10 og 4.11
eller hop ned på biloteket og låne vand og varmenomen DS439 som er de bestemelser indstalltøren skal følge
og er også sikke på du vil få problemer med forsikringen vis der sker en skade ihverstefald vil det gå udover den indstallertør der står inden for det der.
Jeg som vvs-indstalltør vile ikke stå inden for det

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Din forsikring dækker jo nok ikke hvis du laver en samling som er ulovlig så hænger du ret sandsynligt på regningen selv, og fatter ikke du vil undlade at undersøge det ved fjernvarmeværket om det er lovligt eller ej, det tager ikke mange min.
Jeg har fået fat i en anden vvs´er som kommer og laver det rigtigt og efter reglerne, så jeg kan undgå evt bøvl i fremtiden, med forsikring osv. Tør ikke andet.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

lyder fornuftigt
go vind fremover

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis