Arbejdstegning til redskabsskur

Har brug for et lille uisoleret redskabsskur under 10 kvm, men vil ikke ofre 5-6.000 på et pindebrændehus fra SILVAN m.fl. men dog gerne lidt mere på noget ordentligt som holder mere end en sæson.
 
Så skulle der være en af jer, der ligger inde med en god arbejdstegning vil det glæde mig. 

HAR (måske) trevlet alle gamle indlæg igennem, men kunne ikke lige finde noget konkret (=en arbejdstegning).

Aksel
 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaeee...

Nogen tegning har jeg ikke, men jeg vil da bygge den op i en konstruktion med reglar og en afstand mellem disse på max 1 meter.
Nu afhænger konstruktionen jo noget af hvad du vælger at anvende som beklædning.
Beklædningen kan jo være så forskellig som blikplader over en sporplade til en klinke eller "1 på 2" beklædning stiller jo forskellige krav til din ramme monstruktion.
Og lidt info om hvilken størrelse du ønsker (længde x bredde) og gerne lidt om tagkonstruktionen, skal det være ensidig hældning eller sadeltag eller?
Hvad med døre, hvor mange og størrelse osv, skal der vindueri ?

Så du får altså nogle spørgsmål retur...

MVH Njord
Har for et par år siden lavet et 16m2 skur af punktfundament/betonfliser inde/reglar med sinus profil stål plader udvendigt, tag med hjemmelavede spær/betonsten og tagrender/skydedør mm. pris 13000,- Kr i materialer
Det er ikke prisen der har lokket mig til denne løsning, det er kvaliteten og det faktum, at den aldrig skal males.. !! Vil du lave noget billigt - køb et færdigt pinde skur i Silvan

Jeg har både hj. lavede tegninger og stykliste, men husk at anmelde det til kommunen hvis du går over 10kvm


Kun perfekt er "godt nok"

Det ser rigtig flot ud det skur, og vil have det mindre, kan man vel bare skalere tegningerne lidt ned går jeg ud fra?
Alt er lavet efter sinus pladernes standard mål, men det kan selvfølgelig skaleres ned, til næste standard str. blot vil jeg sige at ståhøjde ikke må ændres, og så vil proportionerne blive noget anderledes

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af cru på 07 jul 2009 18:54
Alt er lavet efter sinus pladernes standard mål, men det kan selvfølgelig skaleres ned, til næste standard str. blot vil jeg sige at ståhøjde ikke må ændres, og så vil proportionerne blive noget anderledes

De oprindelige tegninger er her. Der gives IKKE support eller garanti for noget som helst, UDOVER at jeg må nævne at betegnelsen på de 25*100 IKKE er korrekt. Der skulle have stået " hvis ikke andet er nævnt er det 45*95 spærtræ"


Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
Ved godt det er en gammel tråd, men der er kommet mange gode steder på nettet efterfølgende hvor man kan finde disse tegninger.

Tag f.eks et kig her: http://www.bygselvtegninger.dk/
Har helt glemt at sige tak for input til denne oldgamle tråd.
Fandt nogle gode tegninger og suppleret med jeres input blev det til et rigtigt fint skur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også