Afslibede gulve er 'for glatte'

Hej

Vi har fået slebet vores gulve hvorefter de er blevet behandlet med en 2 komponent lak.

Resultatet er bare flot. Gulvene har virkelig fået et flot udseende og er blevet modstandsdygtigt over for alt, selv kattes opkast.

Problemet er bare at de er blevet meget glatte. Man skal virkelig være meget opmærksom på at man ikke går og falder, hvilket faktisk er sket et par gange.

Nogen her som ved hvordan man kan få lidt struktur i gulvet uden at skulle i gang med en ny afslibning?
Hej Vi har fået slebet vores gulve hvorefter de... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var surt det med bordpladen Bankmand Jeg afventer lige svar fra håndværkeren. Jeg er i tvivl om hvor meget sæbeblanding der må sidde på træet i de 4 timer, uden jeg kommer ud for det samme som dig, men under alle omstændigheder afprøver jeg det på et stykke resttræ før jeg begiver mig ud i det.
Det er rigtigt at hvis vandet indeholder for store jernmængder kan det trækker blåsyren frem i træet, dette skulle dog neutraliseres ved brugen af så store mængder sæbespåner. Giver du først overfladen olie, kan du godt droppe ideen med sæbe behandling, for da er overfladen lukket helt af.

Ja lidt surt med bordpladen, men den er blevet flot igen.  Jeg troede egetræ kunne holde til alt, men det har vi så lært.Det er heller ikke glad for mørtel og fliseklæb. Det giver sorte pletter med det samme. Alle vores gulve er også egetræs plankegulve ca 200 m2. De har også fået olie, og bliver efterfølgende vedligeholdes med sæbespåner. De er supernemme at holde, specielt gulvet i køkken og trappetrin, da de det har det meste slid.
Om grundbehandling er sæbe eller olie er vist en smagssag. Jeg syntes olie er bedst, da det er mest slidstærkt.  
God fornøjelse med projektet.

een ting er daglig rengøring med sæbespåner, en anden er behandling med sæbespåner. Det er 2 meget forskellige ting

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også