Erfaringer med Røremaskiner

Hej
Min gamle røremaskine er stået af jeg skal have en ny. Har kigget på KitchenAid & Kenwood, men vil gerne høre andres erfaringer.

Bonusinfo er at den gerne må kunne tage minimum 2 kg mel og skal kunne ÆLTE - ikke bare piske æggehvider og så gå kold hvis der bliver en smule substans i indholdet.

Tak for hjælpen, Silas
Hej Min gamle røremaskine er stået af jeg skal... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Joan
Og velkommen her på LDS.  Gode erfaringer er altid godt at hører om

Hej Hans

Ja, jeg kan godt indleve mig i tiden deromkring  min har nu kun 2 knapper en til hastifhed og en til start/tid..
Men det er da sjovt at høre om andres oplevelser med tingene..
Hilsen Joan

:-)

Hej Håndværkeren
Tak for din velkomsthilsen, det er rart at være i gode hænder..hvad svar angår - og jeg giver da gerne mit besyv med hvis der er nogen der kan bruge det til noget..
Hilsen Joan

:-)

Hej H2H.
Det mest utrolige er da at du stadig har alle ti tommelfingre endnu   ----

V.h.  Håndværkeren
håndværkeren.

hullet i fødetrakten er ret lille og meget dyb hvist du prøver at stikke hånden ned i hullet
du når ikke længer end til knorene uden at kunne nå ned til sneglen i bunden af hullet
kun halvvejs ned til sneglen.! en god sikkerhed.?
selv med langfinger. og forsøget er forgået med stikket ud. af kontakten.!
og rørmaskinen er en ballerup. med kødhakker på.!
Annonce
jeg købte en af kenwood's maskiner for at se om sådan et apperat overhovedet var noget for os... Det viste sig at vi er glade for at bage og bruge en røremaskine men at jeg har investeret i en for lille maskine (knap 1500kr på bud). Skal jeg have en ny bliver det en Kenwood Major eller en Kitchen Aid af de store med skålen der hæver og sænker sig.. Men så er prisen en anden...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Skal jeg nå at øffe med på dette punkt, så er det helt klart Kenwood der har vundet. Har faktisk tre af dem, to små chefer og en stor Major. Alle tre, samt de øvrige maskiner jeg har fra Kenwood, har kørt upåklageligt i alle årene. En af fordelene ved Kenwood er bl.a., at man kan mikse udstyret mellem dem. Dvs. uanset model og årgang (ja undtaget store og små skåle).
Jeg laver meget mad herhjemme og bager mindst hver anden dag, ligesom jeg både laver mad ud af huset og tager ud og laver mad. ALTID er min Major med mig og den kører bare. Forrige jul bistod den mig med bagning, isproduktion og alt muligt andet til samlet 1.400 kuverter, da jeg havde den med på jobbet fordi de ikke havde en ordentlig røremaskine i det køkken.

Har lige haft lånt min en Chef ud til en ven, der var i tvivl om Kitchen aid eller Kenwood. Derfor lånte hun min Kenwood og fra en anden bekendt en Kitchen Aid. Designmæssigt blev det Kitchen Aid der vandt, men da hun vurderede på brugsværdien, muskelkraften og anvendeligheden. Ja så er hun nu også blevet Kenwood-ejer. Hun købte hendes Major over nettet til kun 1.800,- incl. en plast skål, en stålskål, blender, kødhakker og hvad der ellers hører med. Og ja, det var den store Major med skåle på 6,7 ltr. Det er f_ndm_ billigt.

Men det er jo med køkkenmaskiner som med biler og alt muligt andet, der er lidt "religion" indblandet. Er man først begejstret for et mærke, så har man tilbøjelighed til at være det tro.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis