Erfaringer med Røremaskiner

Hej
Min gamle røremaskine er stået af jeg skal have en ny. Har kigget på KitchenAid & Kenwood, men vil gerne høre andres erfaringer.

Bonusinfo er at den gerne må kunne tage minimum 2 kg mel og skal kunne ÆLTE - ikke bare piske æggehvider og så gå kold hvis der bliver en smule substans i indholdet.

Tak for hjælpen, Silas
Hej Min gamle røremaskine er stået af jeg skal... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jamen tillykke med dyret hva måtte du slippe for den hvis man må have lov at spørge?

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Jamen, man må gerne spørge. Jeg fandt den hos Elcity.dk til knap 4000 + 200 i porto. Andre har den selvfølig også, men jeg fandt priser for samme maskine helt op til 7000.

Og nej, det er ikke mig der ejer firmaet :-)

Vh, S

ja det er skutte så ringe tillykke med dyret

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Ja ja Silas, indrøm det nu bare  hvergang du skriver deres navn, får du et nyt stykke tilbehør. Problemet er bare at du nu har ca. 95 blendere 62 kartoffelskrællere 75 rustfrie røreskåle og en hulens bunke reservedele.
Det fyldte så meget at du var nødt til at bygge et rum mere på hytten, og det er ganske vist
Har fået en Kenwood Chef KM010 for 1½ år siden. Nu kan den ikke mere. Fejl - der er kommet mel i kraftudtaget. Ander ikke hvordan det er sket, så det kan ske igen. Er Kitchenaid bedre end kenwood?

Fik en Kenwood  Kenwood Chef KM010 for 1½ år siden. Nu vil den ikke mere. Fimk at vide at der var kommet mel ind i kraftudtaget. Ander ikke hvordan det er sket, så det kan ske igen. Tror nogen at Kitchenaid er bedre??

Annonce
Skrevet af oswald på 02 okt 2009 20:52
Har fået en Kenwood Chef KM010 for 1½ år siden. Nu kan den ikke mere. Fejl - der er kommet mel i kraftudtaget. Ander ikke hvordan det er sket, så det kan ske igen. Er Kitchenaid bedre end kenwood?

Det lyder godt nok som en and, har du prøvet at rense det kraftudtag for mel. Hvis det altså er mel, for aluminium der er tæret op ligner til forveksling hvidt mel.

V.h.  Håndværkeren

lyder meget som en and, især når personen kun har 1 indlæg herinde.

mel ødelægger ikke et kraftudtag, men hvis der er sket andet så aluminiummen er tæret, så er det en hel anden snak og nok snarere brugerens skyld og ikke maskinens.

hvad med den gode gamle ballerub køkkenmaskine. den med armen
til "dejrullen" og dejskrapper. og "smider" den på højkant til kødhakkeren.!
elektrolux der har den på programmet.
de er heller ikke til at slide op.!!! men jeg har en håndmixer fra ballerub balleto.
på 170 watt. den firkantede model med fatning til stavblender eller andet tilbehør.
jeg har en original manual. til den " der kan du se at denne "maskine" kan bruges til.
sko pudsning eller bore små huller max 5 mm. i blødt træ.!
eller hvad den kan bruges til.?

to piskeris. og (dejkroge de er bøjde som enkel kroge med uden spiral snogning).!
Hvis tiden ikke er rendt ud med hensyn til røremaskiner, vil jeg lige fortælle at jeg har en af de gode gamle Ballerup røremaskine en Elektrolux, den er over 30 år og den kører endnu.. Den kan klare at trække 3 rugbrød af gangen, den er superstærk .  dens røreskål i stål er stor,og der er ret meget tilbehør til maskinen..
Jeg har set på mange røremaskiner her på det sidste da den indimellem har svært ved at starte (den kører hver uge i gn snit) så den er slidt vil jeg tro.. Jeg køber helt sikkert en mage til igen..
Det er min erfaring om røremaskiner
Joan

:-)

joan.

jeg har stået med den. ballerup køkkenrørmaskine. der var fire knapper.
to drejeknapper og trykknapper.
den enne er til hastighed og den anden tidstyring (minut. ur)
og to trykknapper en hvid og en blå.!

det var i 1976 til 1982. i skole hjæmmet. æblegåren. hved refsvindinge.og
nyborg. jeg fig lov at stoppe kød i kødhakkeren og "køre" til kødet var løbet tør.
og det gjorde jeg ret tit.? vår vi skal have "fars"mad i forskælige afskygeninger.
og den kunne "tykke" 10 til 12 kg. kød i timen.! det sjove ved den.
den var en af "minne" bedste stykke "legetøj" i køkkenet.!
sammen med en af peddagore. mig. en knækt i 12 til 17 år.!
nu er jeg 44år. hans.

så hvidt jeg kan huske var maskin farven. orange og grå.!
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis