Hvilken støbemix bruges til færdig gulv.

Hej !

Jeg er jo i fuld gang med at bygge garage, og skal til at støbes fundament, dertil får jeg leveret 0,8 mm støbemix.

Skal jeg bestille ekstra og bruge samme støbemix til mit færdige betongulv, uden yderligere slidlag, også samtidig få en pæn rengørings venlig blank overflade. eller er 0,8 mm sten for store til dette ?  eller hvordan gør jeg det.

Vil helst undgå at støbe slidlag også hvis det er muligt !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej ! Jeg er jo i fuld gang med at bygge garage... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu vi er igang med alt denne beton snak.. hva siger i så til valg af cement.. ?

Jeg har bestilt den dyre aalborg basic fra trælasten til fundamentet.. og skal nu også snart ha til gulvet.. men kunne jeg ligeså godt bruge Fix-it fra jem og fix, den koster kun det halve ? (her er minus godt nok at jeg selv skal slæbe det hjem)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg fik støbt bryggersgulv i søndags, og det er lavet med 0-8mm støbemix.

Da der er brugt en ret tør blanding, for at kunne sætte kanten med det samme, er overfladen lidt ru.

Ved en lidt mere våd blanding kan overfladen blive helt glat, men bliver den for våd kan det blive et problem at styre fald mm.
Til dette gulv er der brugt en blanding på 1:5 og med en cement med styrke 42,5 R, aalborg portland basis har 52,5 R, så der kan blandingen så være 1:6-7.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej igen !

Så er fundamentet støbt og jeg har gravet ud, rettet af , lagt 150 mm styrolit og rionet.

Jeg er dog kommet i tvivl om jeg skal ligge dampspære imellem flamingo og rionet. for godt nok bliver garagen isoleret, men ikke opvarmet konstant. og om sommeren vil den jo nok være koldere...!  Der kommer ikke dampspære i væggene.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål ?


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Uanset om det er nødvendigt eller ej, har jeg lagt et lag plastic under rionettet, for at undgå opstigende fugt. Det skal siges at der jævnligt er ret fugtigt udenfor pga naboens defekte dræn.
Jeg har aldrig set fugt eller tegn på samme, selv under sager, der har stået længe.
Det er så ringe en udgift, så jeg ville ikke spare dette.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Det er som sådan ikke en udgift da jeg har en rulle stående.

Jeg er bare bange for om det evt. giver andre problemer !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg er ret sikker på det ikke giver problemer at lægge plastiken, da jeg har været med til at lave det sådan på et offenligt projekt med en ingeniør tilknyttet. Det er dog ikke noget man normalt gør, men jeg har selv lagt plastik i min kælder da jeg støbte for en sikkerheds skyld.
Det glæder mig at læse, Carsten Murer

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har ikke brugt dampspærre nogle steder i mine gulve, men har hørt om mange der har. Har aldrig hørt om problemer ved at ligge en dampspærre, ud over at den normalt næsten er ødelagt alligevel, når man har vadet rundt på rionettet i forbindelse med støbning.
Ang cement sværger jeg til Ålborg portlands. Har brugt både den, og den billige fra jem og fiks. Begge gav et godt resultat, men synes personligt det var lettere at styre den fra Ålborg. Måske fordi man med den fra Ålborg bruger mindre cement pr. blanding. Den fra jem og fiks tørrer hurtigt op, og skal vandes jævnligt de efterfølgende dage, hvor den fra Ålborg næsten tog et døgn, før man kune vade direkte ind, uden frygt for fodaftryk. Selv efter 2 - 3 døgn, var det stadig muligt at rette små overfladefejl. Som nævnt synes jeg personligt den fra Ålborg er bedst. Begge typer cement bliver hurtigt bæredygtige, men kan rigtigt godt li at den fra Ålborg tager længere tid om at fuldhærde. Det er aldrig godt når den proces går for hurtigt.
Men lav ikke en støbning hvor du skifter cementtype fra den ene til den anden. Jeg lavede fundament til min terasse, hvor jeg havde købt for få sække Ålborg cement. Jeg havde nogle sække af de billige fra Bauhaus, som jeg brugte til de sidste kvm. Allerede dagen efter, var der revner mellem de to typer benton. Det var tydeligt at se, at den billige var blevet næsten helt tør, hvor den fra Ålborg stadig var mørkgrå. Jeg havde vandet inden jeg tog på arbejde, men det var ikke nok.
Så er gulvet også støbt..! og jeg dækkede det til med plastik, og nu her på 3 dag, er der ingen revner.. men hvor længe skal det være dækket til og kan revner stadig nå at komme.. ?

Tak for råd og vejledninger- nu er jeg på fast grund igen, begynder at rejse vægge imorgen !


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis