Hvilken støbemix bruges til færdig gulv.

Hej !

Jeg er jo i fuld gang med at bygge garage, og skal til at støbes fundament, dertil får jeg leveret 0,8 mm støbemix.

Skal jeg bestille ekstra og bruge samme støbemix til mit færdige betongulv, uden yderligere slidlag, også samtidig få en pæn rengørings venlig blank overflade. eller er 0,8 mm sten for store til dette ?  eller hvordan gør jeg det.

Vil helst undgå at støbe slidlag også hvis det er muligt !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej ! Jeg er jo i fuld gang med at bygge garage... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare tage en skovl og grave det øverste lag støbemix af så du får fjernet ukrut og rødder. Det dur ikke at få det blandet i betonen da det vil rådne med tiden. Hvis der skulle komme et enkelt blad eller 2 i gør det jo ikke noget, men selvfølgelig skal du være omhyggelig med at få så meget væk du kan.

Held og lykke med det.
Groenbaek skrev: du må ikke spare på vandet, det er helt forkert, du må højst bruge ½ liter vand til et kg cement. Hvis du bruger en fritfaldsblander skal du tørblande støbemix og cement ca. 5 minutter, tilsæt vand og bland 5 minutter mere
Ja det forstod jeg heller ikke helt, jeg har altid hørt jo mindre vand jo stærkere beton... !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lige en sidste bemærkning fra mig af. Betonen må ikke være alt for blød da vandet jo fordamper fra betonen igen og derved kan give risiko for svindrevner i gulvet. Der skal dog tilsættes så meget vand at betonen kan blandes ordenligt sammen uden cementen bliver til kugler.
Annonce
og i den her varme skal det lige tilføjes at gulvet helst skal vandes for det ikke hærder af for hurtigt.
Medsyn til mit eget gulv er der ikke slidlag på .
en fanger kan sagtens opvarme gulvet i en lille garage på 20 m2 men en fanger skal da bruges til at give varmt vand om sommeren også. der skal du ikke have noget gulvvarme på. men hvis der ikke er for lange perioder helt uden sol kan den sagtens holde gulvet varmt om vinteren.

Anlæget kan du få overdimentioneret så kan gulvet blive så varm om sommeren at du ikke kan gå på det med bare fødder.

Niels
Skrevet af Groenbaek på 02 jul 2009 20:36
en fanger kan sagtens opvarme gulvet i en lille garage på 20 m2 men en fanger skal da bruges til at give varmt vand om sommeren også. der skal du ikke have noget gulvvarme på. men hvis der ikke er for lange perioder helt uden sol kan den sagtens holde gulvet varmt om vinteren.

Anlæget kan du få overdimentioneret så kan gulvet blive så varm om sommeren at du ikke kan gå på det med bare fødder.

Niels


Men hva koster sådan et anlæg ? hva er dine priser !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
30 rør koster 7000 ( ca 40 % mere effektive end plade solfangere)
controler 2500
evt 300 L rustfri ståltank 7500
evt 100 L rustfri ståltank 4000 - 6000
der til kommer montagen og tilslutningen, er man lidt finger nem og lidt modig kan det laves uden problemer.
det sværeste er at lave en fornuftig rørføring og samlign mellem delene.
Niels

Jeg er ikke profesionel indenfor støberi, men lad være med at ligge alle dine kræfter i selve betonblandingen. Det er meget vigtigere at du sørger for at det underlag betonen skal støbes på, er 100% iorden. Det skal være fast over det hele, så underlaget ikke pludseligt synker 2 cm i den ene ende, så knækker dit gulv under alle omstændigheder, om du blander selv, eller får bragt til døren.
Beton med rionet er rigeligt stærkt til en garage, næsten ligemeget hvor dårlig betonblanding du får lavet. Der skal jo højst holde 2.5 ton fordelt over 4 hjul, på noget der ligner 7-8 kvm.
Med en go blandet gang beton, og lidt ekstra tid på at trække det, så behøver du ikke slidlag. Jeg mener at slidlag bruges af folk der ikke gider bruge tid på at ligge beton.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis