Rep. af tv

Hej:

Mit Phillips Tv har de seneste dage fået mere og mere grøn billede, og når jeg tænder det i dag kommer der intet billede.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Send det på værksted. Hvis ikke du ved 100% hvad du roder med er det livsfarligt. Der ligger omkring 25 kV på billedrøret.

Bent.
Dit tv er dødt. køb et nyt vedmindre du var særligt glad for det tv og er parat til at kaste mindst 1500kr efter det.

Jacob
køb dig en flad skærm , du kan sikkert ikek få den reperaret , næsten det er livsfarligt rodde med tv , selv om du passer med høj spændingen , så vil du aldrig finde fejlen (hvis ikke du har en schematic og en del viden )

På forhånd tak :)

Når du tænder dit tv , kommer der så overhoev lys i den lysediode der sidder i fronten?
kan du høre en brummen ,? hvis der ikke er noget brummen , så er der ikke højspænding til billedrører , det vil betyde du har enfejl i power blokket. kan du ikke høre noget , og kan du ikk se lyset tænde , så er det trafoen der gået i udu, den vil kosteomkring 500-600 kr , det er ikek noget standart noget, og så skal du nok betale for montering osv, så skal den kalibreres. bla bla

smid den ud , og find en billig lcd , 32 tomer måske , så sparer du også en masse plads derhjemem på reolen eller lignende:d

jeg har prøvet at luse et gammel b&o tv af den hvide serie.!
det var en lodde ø der var brændt væk omkring modstand "ben"
luse den fra prindtbane til komponent "ben"
og den holdt i ca. tre måneder.!så gik billederøret i sort.?
Annonce
det kunne det vel godt være , der afsættes måske en del effekt i den modstand og , det er også fordi fjernsynet er så gammelt at banerne og lodde øreren ætser , nu kan jeg ikke lige komme i tanke om det rigtige derfor kaldte jeg det ætse. det kan godt være det , og lignende. mit billedrørs tv gik sort en dag, så åbnede jeg den og fandt ud af det var en elektrolyt hvor en af benene var ikke loddet mere, lodddetinet var pist væk efter 12 år , men så loddede jeg det på og vupti så virkede det

( det skal lige siges at en elektrolyt kan rumme en del spændning , så være forsigt med hvor du stiker fingerne hen , i et tv er der jo meget høje spædninger og alt efter 1000V har det med springe 1mm , det vil sige kommer du for tæt på , uden at røre, så vil man alligevel få en del spænding der gøre nas

Skrevet af enriko på 22 dec 2009 23:27
det kunne det vel godt være , der afsættes måske en del effekt i den modstand og , det er også fordi fjernsynet er så gammelt at banerne og lodde øreren ætser , nu kan jeg ikke lige komme i tanke om det rigtige derfor kaldte jeg det ætse. det kan godt være det , og lignende. mit billedrørs tv gik sort en dag, så åbnede jeg den og fandt ud af det var en elektrolyt hvor en af benene var ikke loddet mere, lodddetinet var pist væk efter 12 år , men så loddede jeg det på og vupti så virkede det

( det skal lige siges at en elektrolyt kan rumme en del spændning , så være forsigt med hvor du stiker fingerne hen , i et tv er der jo meget høje spædninger og alt efter 1000V har det med springe 1mm , det vil sige kommer du for tæt på , uden at røre, så vil man alligevel få en del spænding der gøre nas

du kan finde fjernsyn med op til 40.000V men det er ikke normalt. Jeg kan ikke huske hvad det normale er. Men mon ikke det er omkring 10.000V ? jo højere opløsning jo højere spænding. jo støre skærm jo højere spænding. en lille sort hvid tv er det med lavest spænding.

Jacob
Hej Verner..
Hvis du er til de "gamle" tv ville jeg kikke i den blå eller gul&gratis, eller et smut ud på genbrugscentralen.. et analog tv får man i dag ganske gratis, det behøver ikke koste penge overhovedet.. jeg har et 28" som jeg længe har forsøgt at få afsat, det ryger på genbrug en af dagene. Der er rigtig mange der bare smider dem ud pt...held og lykke
Mvh Jan J
Man siger ca. 1000 volt pr. tomme ikk.

Min ven der er radiomand, særligt de gamle pensionister vil ikke af med de gamle billedrørs tv. Hvis fjern betjæningen ændres står de helt af og kan ikke finde ud af det mere.

Men ja avisen, de gives gratis væk.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

ca 1000V per mm +-200v er det man typisk siger. men det er KUN en tommelfinger regl. allerede ved 100v kan man trække en 1mm lang gnist under de rigtige forhold.

Jacob
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis