Næh, Bygherre, det er sandelig nødvendigt at udlufte mindst hele den kreds, der har været åben.
men tilbage til spørgsmålet:
1. Når den ene slange er gået, kan du se frem til at de andre nok har set deres bedste dage. Bremseslanger koster ikke alverden. Inden du ryger på de bagerste, kunne du lige forsøge om det er til at åbne udluftningsskruerne på hjulcylindrene. Tromlebremser?
2.Almindeligvis er det ikke nødvendigt at have motoren igang, men jeg har været ude for, at det kan hjælpe på en genstridig omgang.
3.Det kræver almindeligvis ikke noget særligt, ud over gode ringgaffelnøgler. Er du uheldig, kan sagerne være rustede sammen, så der skal anvendes vold og måske rørtænger og lignende. Du kan risikere, at nogle bremserør kvæstes ved sådan manøvrer.
4. Hvis du kun skifter slangen foran, kan du være heldig at kunne nøjes med den forreste kreds. Pas på ikke at tømme beholderen for bremsevæske under udluftningsforsøget!