akku tank eller ikke?

Hej med jer.

Vi har fået nøglen til vores nye hus i fredags så der kommer nok en del spørgsmål fra mig :-)

Huset er fra 1912 og er hulmur isoleret med ca. 100mm og taget er isloeret med 200mm. Der er olie/brænde fyr i udhuset samt brændeovn i en af stuerne. Huset er på 178 m2 i 2 plan, og udhuset er på 125 m2. ca. 60 m2 af udhuset er opvarmet og ca. 30 m2 mere bliver det også snart da der skal laves bryggers. Altså ialt 268 m2 opvarmet.

Vi har fyret et par gange da det har været meget koldt i huset og vi har en lille pige på 1½ år samt min kæreste er gravid. Vi får derfor brug for at holde huset på 23 grader når den lille er født.

Jeg er ikke meget for at fyre med olie da det vil koste en bondegård. Derfor vil vi skifte til Pillefyr (Vi kan nøjes med brænderen, snegl og beholder) da olie delen af fyret kan skiftes med brænder. Men vi vil egentligt helst have jordvarme især fordi vi har 3800 m2 grund så vi har nok jord til at få varme fra. Men det har vi ikke pengene til det de første par år. Jeg overvejer derfor at anskaffe en akku. tank så jeg kan fyre om aftenen og der så stadigt er varmt om morgenen uden at bruge olie.

Men hvis jeg køber sådan en kan den så også bruges til jordvarmen eller pillefyret når vi engang skifter? Eller er de penge bare spildt til den tid med mindre jeg kan sælge den?

Og hvor stor burde den tank så være for at kunne klare det hele?

Rørene i fyrrummet som ligger i udhuset er ikke isoleret og jeg kan lidt mistanke om at A-pumpen pumper koldt vand ind i vores hus når fyret ikke varmer mere og derfor gør det endnu koldere om morgenen. Er det noget man kan gøre noget ved?

Håber ikke i bliver skræmt af den lidt lange smørre.

På forhånd tak.
Hej med jer. Vi har fået nøglen til vores nye hus... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
777 Jeg har en brændeovn i huset så det kunne jeg naturligvis godt. Har et link til dem?
Her er noget . Prøv at kik under kategorien. scotte-boink. bio comfort woody.

http:// www.stokerpro.dk/viewtopic.php?f=137&t=5248
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis