tager kun fuld gas? Maxi K

Hej jeg har været i gang med at få en gammel maxi K i gang, har fået skiftet stempelringe, nyt luftfilter, ny benzinhane, ny benzinslange. resten er i ok stand, det er en standard 12 BING firkantet karburator, hele systemet er renset flere gange men har stadig lidt snask i tanken.

Når jeg skal starte den, skal den have en meget lille smule motorstart. og gas skal være i bund for den reagerer. og den kan ikke have luftfilter på når den står og kører med gas, så lyder den rigtig svag. Den kan godt køre hvis man holder gas i bund, men den er ikke for hurtig 15-20 km/t vil gerne have den kører sine 30.  og den har ikke plump, ikke fordi jeg vil tune den, men fordi ham der havde den før har lavet det.

tændrør virker fint, og den er ikke sort eller hvid.

gætter på at det et karburatoren der skal stilles, men de skruer giver ingen mening, hvis vi har de 3 huller på højre side, har jeg en messingfarvet skrue med fjeder der går skrå i en vinkel. Over den er der en metalfarvet mindre skrue med to afstandsskiver uden fjeder (den var halvt ude før jeg rensede hele skidtet.)  og et tredje har ingen skrue og ingen gevind, og det er lukket (det sådan ud ved ikke hvad det er.)

ved ikke lige helt hvad det er

ps. den behøver ingen choker, og er faktisk ikke glad for choker. og nogle gange efter jeg har kørt lidt rundt(har lige plads til at køre uden at slippe gassen) kan jeg nogle gange starte den kort efter uden motorstart men stadig kun med fuld gas.

Hej jeg har været i gang med at få en gammel maxi... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er jo en rund karburator, min er firkantet. har faktisk et billede af det samme men med begge to på min comp. dysen ved jeg hvor er den er ren hver gang før jeg renser den, nålen sidder godt nok i låsen som den skal, men den justerings skrue på siden der, den jeg har har jo to, og kan godt stille dem som i siger men det gjorde slet ingen forskel. og har efterladt dem der da jeg stoppede i går med at pille.
ved ikke hvad dysen er derimod, det der kommer med en std, karburator BING 12 for årgang gammel.?
Skrevet af Iceman572 den 11-06-2009 23:10
forloren luft? forklar endelig, ps, husk at den bliver meget svag hvis jeg sætter filter på. og skal have en prut motorstart for at tænde den, og gashåndtag skal være fuldt oppe

er der fuld kompression på den ? evt prøv at spænd dit topstykke en ekstra gang, og se om karburatoren er helt nede over studsen..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

der er rigtig god kompression på, og karburator sidder rigtig godt fast også på luftstudsen. men spænder lige efter i morgen når jeg får tid til at makke med den.
Annonce
ellers andet? skal også siges den ikke ryger meget eller sort, men en fin hvid/grå udstødningsgas. den bliver også skilt ad og renset. men kan jeg nøjes med at pille piben ud og se om det er fordi den er beskidt i udstødningen?
udstødning er ren men det hjalp ikke, har stillet karburator som skrevet men ingen ændring, har prøvet at gå udenom tanken for at bruge helt ren og frisk benzinblanding uden held, alt sidder på men den vil kun tage fuld gas hele tiden, og skal have motorstart for at kunne tænde. har prøvet at se om dele i karburatoren ikke sad rigtigt eller løst men alt sidder som det skal.
Har nu rodet med det et godt stykke tid, har kigget og ikke fundetnogen andre med det problem her. har dog en ændring.

jeg snakkede jo om at den kunne suge falsk luft ind lige under der hvor indsugnings studsen kommer på, det har jeg fået fikset, og har fået skilt karburator ad igen og renset bare for at være sikker. den skal stadig have diesel start første gang, men nu kan den starte hvis den har været igang i 5 min.

nu vil den bare ikke tage fuld gas, men den kan godt tage 4/5 gas ned til ca halv gas, alt under så går den i stå. jeg ved at blandingen endelig er blevet for fed, fordi den ikke tager fuld gas, og piben i udstødningen er fugtig. men tændrøret er stadig brun, men med aflejringer.

har kigget på låsen der holder nålen i karburator og den var som den skulle, dysen er fin og ren, og det er alt andet i karburatoren også. når den er i fuld gas går den næsten som den burde i tomgang. ? men lyder som om den er tæt på at drukne hele tiden undtagen når man skruer to milimter ned for gassen, så kører den som den skulle på fuld gas næsten.

og har haft den ude at køre i 1½ time uden at den går i stå eller noget. men det var da den kun kunne køre på fuld gas. og ved at den kan køre ca. 40. men det er ikke fordi jeg vil have den tunet eller noget. og finder en metalcylinder ejg kan putte i når den er til at justere på skruerne.

kan det være tændingen? det er det jeg har pillet ved mindst. og gæter på at hvis det står forket kan det vel også have en del af skylden.

er der nogen forslag???? (udover at smide den på skrotpladsen, tror bare jeg får smidt den tilbage i hovedet hvis jeg prøver)
Her er en tegning over din kaburator, det kan være at det kan hjælpe.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ved godt billeder er af dårlig kvalitet men håber det kan gå.  tror jeg mangler en luftskrue fjeder. havde undret mig lidt over det før. Og tænk ikke på det der er i benzinslangen, det er kun fordi jeg har kørt med den, og den er begyndt at smide skidt med. og har renset det mange gange og bliver ved med det stadig. men den har kørt med ren benzin i et stykke tid før der kom noget sidste gang jeg rengjorde den.

 der er jo 3 huller, og af de to øverste er der ikke nogen plads i den til højre. den til venstre gætter jeg på er luftskruen, og den nederste er enten tomgang, eller benzin skruen. kan tage billeder af andre ting hvis der er brug for det.

.

.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis