linux hvilken

Hej LDS

jeg har en " gamle " pc som jeg skal have linux på men hvilken skal jeg bruge ?

har høre fra en guro at jeg skal bruge en det hed noget unix men er ikke sikker på navene kan i hjælp mig lidt der og måske give mig et link

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

http://www.espersen-glasius.dk

Hej LDS jeg har en " gamle " pc som jeg skal have... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ubuntu Linux er stadigvæk fedt 10 år efter. Denne gruppe har givet mig mere relevant info på 10 år end noget andet forum..

Bornholm er et dejligt sted.
Bent Andersen skrev den 12-01-2025 00:28:09

Nogensinde hørt om et band der hed "Ten Years After"?

Ja da - hørte dem i Fyns Forum 1971. 

Min BP6 er for længst skrottet. 

Det er en gammel tråd fra 2009, er helt sikker på at det er løst i 2025, 16 år senere...
Kurt54 skrev den 11-01-2025 23:42:06

WINDOWSFX er den Linux deri grænsefladen minder mest om Windows.

Er computeren købt hos Zitech med Windows 98 (der kun brugte den ene CPU -computeren fortjente en Windows NT 4.0  for at få gang i begge CPU.)

Kun brugte "den ene cpu" ? 

Nogle CPU'er har en indbygget grafik chip (iGPU) på den måde er det muligt at tilslutte en skærm til computeren, uden brug af ekstra hardware, dette er fint nok til en kontor pc og og simple spil. men ikke anbefalelsesværdigt til en pc der skal bruges till ressource krævende 3D spil, der vil et dedikeret grafikkort (GPU) være at fortrække..

Gør det rigtigt, gør det selv.
Der sker noget når sådan en gammel tråd bliver læst i 2026.

Det omtalte bundkort med plads til 2 CPU'er var et serverbundkort. De have normalt ikke indbygget grafik. Almindelig Windows distributioner kunne ikke håndtere mere end en CPU. Derfor burde den være med Windows NT, der var tiltænkt servere.

https://en.wikipedia.org/wiki/ABIT_BP6

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis