linux hvilken

Hej LDS

jeg har en " gamle " pc som jeg skal have linux på men hvilken skal jeg bruge ?

har høre fra en guro at jeg skal bruge en det hed noget unix men er ikke sikker på navene kan i hjælp mig lidt der og måske give mig et link

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Hej LDS jeg har en " gamle " pc som jeg skal have... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så stopper vi lige ;) .... webserver, filserver, virtual machine.... Det er nok ikke en konkurrent til unoeuro eller tdc eller den systemansvarlige hos vestas der spørger....
Hvis den gamle Acer Extensa 501 (233 mhz) kan køre Ubuntu, så kan min ginge plæneklipper fra 2002 også :)

Jeg har netop lagt Ubunto 9.et eller andet ind på en gammel maskine. 1100 MHz AMD, 128 Mb RAM, 10 Gb disk og et gammelt grafikkort. Og det spiller. Mere RAM vil selvsagt give mere fart, men hvad. Det er nemt at arbejde med. Sæt netkabel og CD i maskinen, tænd og følg instruktionerne. 10 minutter, så er maskinen oppe og i gang med at hente opdateringer selv. Dernæst kommer der en liste over programmer, som kan hentes på nettet indenfor forskellige grupper (kontor, spil, programmering etc). Man skal ud og finde nogle drivere mm, men jeg har ikke haft problemer med det.

Jeg kan anbefale Ubunto!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja og så er der jo så bagefter at vælge hvilken GUI (Grafisk user interface) der skal benyttes KDE eller Gnome??? Jeg vælger selv konsekvent KDE - mest fordi dengang jeg begyndte at rode med Linux, syntes jeg det virkede mest brugervenligt, og nu tja...Jeg kan ikke se en grund til at skifte fra noget jeg er glad for...;-)
Linux og windows er ikke just det samme så for en uprøvet vil det nok være mest fornuftigt at anvende et system hvor det meste foregår automatisk eller via programmer som i windows. Jeg kan hvertfald selv huske i starten hvor forvirrende det var hele tiden at skulle bruge terminal. Hvis du ikke har prøvet linux før synes jeg du bør vælge ubuntu, kubuntu, xubuntu eller en dist i den dur.
jeg har aldrig brugt linux ( men håber på at kunen komme til det og vil meget geren lære det ) og det er der for jeg har spurt om hjælp her inde :-) og tak for de mange svar

jeg vil se hvad ejg finde tpå har høre om VectorLinux og det skulle kunen køre super på den "gamle" maskine ;-) så jeg vil høre om nogle kender den ?

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Annonce
Inspirerende jeg har da en gammel PC med 4 gig Ram, en Dual Core CPU og intet skærmkort. Måske skulle man prøve? Lad os høre hvordan det går.. Det koster mig et skærmkort

Bornholm er et dejligt sted.
jeg har først lige fundet den frem og har ikek helt haft tiden til at kikek på det i nu men jeg vil da godt høre om andre har nogle forslag til hvad jeg skal køre på den ?

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis