12 volt dims.

Jeg har et apparat som bruger 12 volt. Det får strøm fra en 220 volt omformer.
Omformeren bruger maks. 4,5 amp og output er 12v 4,16 amp står der på omformeren.

På ledningen til det 12 volt apparat sidder der en sort rund dims (se billede) nu er mit spørgsmål.
kan jeg sætte en ledning på et 12 volt batteri og så ind i apparatet. Og skal den sorte cylinder på ledningen være der?? og hvad gør den??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har et apparat som bruger 12 volt. Det får... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kan helt sikkert bruge et båd/autobatteri til din c-pap (jeg har selv fremstillet en ledning til et app).
Du skal bare være helt sikker på at + og - bliver sat rigtigt til (+ er normalt center hullet i stikket)
 Du kan sætte en sikring på ca 5A og en diode  i serie med den ene ledning (så gør det ikke noget at du vender batteriet forkert) samtidig falder spændindingen 0,7v over dioden,så er du nede på ca 12,5v og det kan c-pap app. sagtens klare.
Stikket findes i mange størrelser , du skal måle  diameter på hul inden du bestiller et.
Ledning med stik og en løs diode koster ca.75.- og kan fås flere steder jeg har selv købt det her-
www.butik4281.dk/butik/index.php

mvh
Arne
tusind tak.. jeg smutter op til den lokale elektronikpusher og handler stort ind.. tage bare stikket med så han kan finde et der passer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis