aluminiums lim

Hej

Jeg har en motorcykel hvor der er en lille revne (8x1mm) i motorblokken hvor der kommer olie ud af     Tror kæden har lavet balladen.

Kan jeg lime og hva for en slags lim skal jeg evt. bruge ?

Eller skal det svejses ?

Desværre ingen billede da min tlf til rep.

Mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal svejses... For tror sku ikke lim vil holde

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Det var knap så heldigt..
du har 2 muligheder..

1: du køber nogen aluminiussvejseelektroder og svejser det.. det er pisse svært, plejer aldrig at gå godt, og elektroderne koster ca 30kr stykket.

2: du spartler det op med plastic padding som du kan købe ved t- hansen eller andre steder.. 1 minus.. det vil aldrig blive helt tæt, men det er sådan set den eneste rigtige mulighed..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

du kan også så den svejset af en smed der kan tik-svejse

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej vz
Prøv at se dette link www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/9/postid/34333/view/topic/

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tusind tak for nogle rigtig fine svar 

Jeg er ved at skille dyret ad og har kontakt til en certifikat svejser
der vil gerne vil kigge på det inden jeg prøver andet.

Så får han lige lov til at læse jeres indlæg samtidig.

Der går små 14 dage da han arbejder i udlandet men jeg følger lige op på det i tråden her når og hvis han prøver at tigge det.

Hej så længe

<p>Mvh. Jørn S.</p>

Glem alt om certifikatsvejsere som kun er uddannet til at svejse materialer med kendte egenskaber.

Her skal du have fat på en som lever af reparationsopgaver, og som ligger inde med den fornødne viden og tilsatsmaterialer. Altså en som ved hvad han har med at gøre og som kan garantere for at intet bliver ødelagt.

Hvis din motorblok indeholder meget zink eller magnesium, vil et eksperiment som "normal reparation efter lærebogen" gøre mere skade end gavn.

Ring til AB Svejseteknik 8220 Brabrand tlf: 8626 3533, og tag en snak med Allan Levisen. Det koster ikke noget.
Firmaet har forsikringsselskabernes godkendelse til at foretage parationssvejsninger af enhver art, så dit problem kan nok fikses med begge arme bundet på ryggen.

Mvh. Christian

Hej
Yes - Durafix kan du bruge. Jeg har lige repareret et krumtaphus til en 7,5 cc nitromotor som var revnet. Det holder perfekt. Du skal jo nok have det skilt ad, da emnet skal varmes op til omkring 400 grader.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Man kan på ingen måde tig-svejse en blok.. den er lavet af aluminium, og kan kun svejses med Aluelektroder.. Der er så bare det at smelteværdien er ret lav for den type aluminium en blok er lavet af, derfor vil jeg mene det er umuligt.. Lyt til Vangsoe.. det er mit råd...

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

Skrevet af moonchild90 den 31-05-2009 23:36
Man kan på ingen måde tig-svejse en blok.. den er lavet af aluminium, og kan kun svejses med Aluelektroder.. Der er så bare det at smelteværdien er ret lav for den type aluminium en blok er lavet af, derfor vil jeg mene det er umuligt.. Lyt til Vangsoe.. det er mit råd...

pladder..
sælfølge kan det tig svejses
der kan skrives lange beretninger om hvad alusvejseelektroder IKKE DUR TIL
og en meget kort om hvad de måske kan.

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også