aluminiums lim

Hej

Jeg har en motorcykel hvor der er en lille revne (8x1mm) i motorblokken hvor der kommer olie ud af     Tror kæden har lavet balladen.

Kan jeg lime og hva for en slags lim skal jeg evt. bruge ?

Eller skal det svejses ?

Desværre ingen billede da min tlf til rep.

Mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Hej Jeg har en motorcykel hvor der er en lille... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Durafix kan måske give problemer da det bliver forbandet hårdt, så det er svært at give et kvalificeret råd mht. reparationen.

Tilgængeligt aluminiumstråd til TIG er normalt produktionsorienteret, så det kan betemt ikke anbefales til reparationer i støbegods. Det samme forhold gør sig gældende for aluelektroder.

Til den omtalte skade er der tre metoder som kan komme på tale, TIG - gas - eller blødlodning.

Mvh. Christian

Mon Kasseren har drukket af potten, først kan man ikke TIG svejse i støbegods men det kan anbefales i næste linie
Hvis der er tilstrækkelig godstykkelse, og rimelig plan overflade kan der måske laves en fusk-reparation ved at bore et hul, skære gevind og skrue en lille bolt med skive i. (Medmindre den så kommer i karambolage med kæden.

Det hele afhænger jo også af, om der er tale om et klenodie der ønskes bevaret i original stand, eller det "bare" er et hverdagsagtigt transportmiddel.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej igen

Nu er blokken afleveret hos AB Svejseteknik ved Århus. 

Allan er super flink og jeg kan hente den igen i næste uge

Jeg skal nok opdatere med et billede næste uge.

(den certifikat svejser som jeg kender, kiggede på det men anbefalede også

AB Svejseteknik da man jo skal vide hvad materialet er for at få korrekt resultat)

Mvh
Jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>

Så fik jeg hentet blokken hos AB Svejseteknik  (absvejs.dk)

Der er lavet et stykke meget proffessionelt arbejde her  

Allan har livslang erfaring med svejsning og meget stor viden omkring materialer.

Jeg var ikke i tvivl om at jeg var kommet det rigtige sted og i værkstedet kunne jeg se at jeg ikke var den eneste `heldige´ for han tryller med alle mulige emner

Alt i alt en rigtig god oplevelse og tak til alle for hjælpen

Mvh
Jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Annonce
Held og lykke, det får du brug for. Kør ikke for langt væk og hav både olie og andre forbrugsstoffer med. Kender godt AB, er ikke imponeret.

Skrevet af Messedrengen den 24-06-2009 17:02
Held og lykke, det får du brug for. Kør ikke for langt væk og hav både olie og andre forbrugsstoffer med. Kender godt AB, er ikke imponeret.
Nej hvor du en stor dreng, et negativt indlæg som det første.
DET ER JEG IKKE IMPOMERET OVER

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af Messedrengen den 24-06-2009 17:02
Held og lykke, det får du brug for. Kør ikke for langt væk og hav både olie og andre forbrugsstoffer med. Kender godt AB, er ikke imponere

Ja verden er fyldt med Røvhuller, dog sjældent at de vise frem til offentligt skue
ja gi ham der messedrengen. noget gaffatape på kæften.:-)
Skrevet af hans2.hansen den 26-06-2009 15:16
ja gi ham der messedrengen. noget gaffatape på kæften.:-)
Hva pokker H2H har de sluppet dig ud nu igen

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også