Mine mælkebøtter er intelligente.

Dem i græsset laver lige præcis så lang stilk så plæneklipperen ikke kan nå dem = ingen stilk. Der er bare den gule blomst som sidder helt nede i planten.

Dem i hækken er langstilket.

Den natur er sørme forunderlig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de sataner kan bare ikke være det bekendt
Du er ikke alene med det kval!
Hvis jeg slår græs flere gange om ugen, trækker de sig bare endnu længere ned i roden, og sætter sikkert flere hoveder på hver stængel! :(

Kun en tåbe frygter ikke haven.

Med venlig hilsen
ktm

 

De er ude på at overtage verdensherredømmet!!!
Tænker på om man skulle hive hovedet af og give dem et dryp roundup ned i røret. Det er dog nemmest når man kan se hvor langt man er nået, alle dem der ikke er gule mere har fået dosis.

Yep Yannik, Al K. er i ledtog med dræbersnegle og mælkebøtter

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Istedet for Roundup kan man give et lille skvæt benzin eller petroleum ned i "hjertet" på mælkebøtten.
Det har en uhyggelig effektiv virkning.
Men det kan nok ikke anbefales p.g.a. forurening!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce

Jeg plejer at gå en tur rundt på plænen med en spids graveske, super terapi efter en stresset dag på job og så ellers stikke mælkebøtterne, hvis man gør det f.eks hver anden dag lige går en runde, så varer det ikke længe inden de er udryddet.

Men nu har jeg så også kun 650 m2 .

ame

Skrevet af ame den 07-05-2009 14:59

Jeg plejer at gå en tur rundt på plænen med en spids graveske, super terapi efter en stresset dag på job og så ellers stikke mælkebøtterne, hvis man gør det f.eks hver anden dag lige går en runde, så varer det ikke længe inden de er udryddet.

Men nu har jeg så også kun 650 m2 .

ame

Det samme gør jeg...man får stille og rolig og sikkert gjort kål på dem...

Hvis mælkebøtterne er intelligente bør i så bare overgå dem. Hvad laver englænderne med deres "neglesakse" så de får smukke velfriserede plæner?? Problemet er størst, når man altid slår samme vej.. Skift retning, så i bruger min. 4 varianter. Er plænen firkantet, så start i hvert sit hjørne efter tur.

Sniffer  

Da jeg for en del år siden var ansat på en større instituition, med en kæmpe græsplæne. Prøvede jeg flere variationer frem for at kører frem og til bage, en gang kørte jeg ind midt på plænen og startede der med at kører i cirkler, det så mægtig flot ud i et par dage. Jeg har også prøvet at kører i bløde buer lige som bølger, man kan faktisk lave uendeligt mange mønstre på sin plæne, det er da for kedeligt bare at kører frem og tilbage.
Det mest forunderlige er at mælkebøtterne kan trække blomsten nærmest helt ned i roden, og så når man lige har slået græsset, skyder de på no time en stængel på 20 cm op og kan sende frøene ud over omegnen ved først givne vindpust :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis