Mine mælkebøtter er intelligente.

Dem i græsset laver lige præcis så lang stilk så plæneklipperen ikke kan nå dem = ingen stilk. Der er bare den gule blomst som sidder helt nede i planten.

Dem i hækken er langstilket.

Den natur er sørme forunderlig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Dem i græsset laver lige præcis så lang stilk så... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Drys lidt køkkensalt på planten, så dør den.

Dorte

 

Det der sker i den slags haver, som der her bliver beskrevet er i virkeligheden et fuldskala eksperiment af Darwins evulotionsteori, hvor kun den stærkeste overlever. Når vi slår vore plæner tillader vi kun de individer der har anlæg for at sætte "lave" blomsterstande at sætte frø og formere sig. Så på en eller anden måde kan vi selv være skyld i at mælkebøtten opfører sig som den gør. Idet de mælkebøtter som vi slås med er afkom af tidligere mælkebøtter der trods slåning har formået at sætte frø.

Hilsen
Allan
Skrevet af HansW den 07-05-2009 13:00
Men det kan nok ikke anbefales p.g.a. forurening!


Så kan man måske benytte lindolie istedet ? Jeg sværtede for kort tid siden havemøblerne - og der hvor jeg fik penslet græsset, døde det totalt. Jeg har nu et fint omrids af havebordet i min græsplæne.

Tag vare på det uerstattelige.

Ren linolie ?. Er du sikker på det ikke er tilsat et eller andet ?. Fortstår ikke det ellers kan slå ihjæl, det kan jo drikkes.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja jeg blev også lidt overrasket. Det er helt fri for tilsætningsstoffer. Kun rå lindolie. Men det er ihvertfald meget effektivt til at slå græs ihjel. Det er dog kun det græs jeg har ramt med penslen der døde.

Tag vare på det uerstattelige.

Annonce

...og sådan laver man en knivskarp semi-økologisk græskant....

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ame skrev den 07-05-2009 14:59:40

Jeg plejer at gå en tur rundt på plænen med en spids graveske, super terapi efter en stresset dag på job og så ellers stikke mælkebøtterne, hvis man gør det f.eks hver anden dag lige går en runde, så varer det ikke længe inden de er udryddet.

Men nu har jeg så også kun 650 m2 .

ame

 Stikke dem ? Hvad mener du ? Pille dem op ? 

At stikke vil sige at du skærer roden over, under jordniveau. Læs igen, UNDER jordniveau
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis