beskidt forhandler

Hej.
Jeg har købt en bil hos en forhandler for 3 uger siden. for nogle dage siden begyndte kølervæsken (brunt rustvand) at sprøjte ud af påfyldningsbeholderen til kølervæske. jeg fyldte derefter beholderen op til max med kølervæske, tændte bilen og lod den køre i 5 min. herefter var beholderen tom igen. Da jeg gassede op kom der meget brunt vand ud af udstødningsrøret. motorolien så fin ud. Jeg frygter det er toppakningen der er gået.
Herefter transporterede jeg den med falck til forhandleren da der er 6 mdrs 100%garanti. dagen efter ringede forhandleren og fortalte at bilen nu kører perfekt. han siger han kun har renset overtryksventilen til beholderen.??

Men jeg har hørt man kan påfylde noget tætningsvæske i køleren som derefter kan tætte hullet i motorblok/toppakning. Jeg frygter han har lavet denne billige løsning som jo kun holder en periode. er det normal procedure for en forhandler? og hvad kan jeg kræve på garanten?
Da jeg så hentede bilen idag diskuterede vi højlydt i 15-20 minutter om toppakningen og en rude der burde være skiftet. han slutter af med at sige at han sender en regning for en times arbejde, hvilket svarer til de 15-20 min han har brugt på at forklare mig hvad han har lavet og hvad han ikke har lavet på bilen. Ville I betale regningen?

Mhv harske
Hej. Jeg har købt en bil hos en forhandler for 3... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af harske på 29 mar 2010 12:53
Ja så er den gal med bilen igen.. jeg har nu haft bilen i ca 12 mdr og nu er toppakningen gået igen. første gang lappede han den med et tætningsmiddel. men nu er problemet dukket op igen. bilen holder på værksted og regningen bliver på omkring 10.000. mit spørgsmål er så om reklamationsretten kan bruges her?

Reparationer er også omfattet af reklamationsretten. Prøv at kigge lidt på forbrug.dk og søg eksempelvis på reklamationsret og reparationer.
Så finder du eks. denne sag , hvor sammenhængen til din sag er, at det må forventes, at det vel med rimelig kan forventes, at en reparation af toppakningen holder længere end 12 md.
Rep af toppakning med et hvilket som helst tætningsmiddel er noget klamp, og vil aldrig holde i længden. I pricipet har du stadig reklemationsret, men vil forhandleren ikke hjælpe dig kan det godt blive en langtrukken sag, du har helt sikkert retten på din side, men har du noget som helst på skrift omkring at det har været galt før og at den er blevet lappet med et tætningsmiddel som en hver mekaniker med en lille smule faglig stolthed ALDRIG kunne finde på at bruge. Toppakningen skulle have været skiftet til at starte med.

det er nok for at spare på nyt top pakning (forhandleren).!
så de bruger en fattigmandsløsning. :-(
som kunden skal punge ud med.!

Det bedste råd fra mig er, at du får annuleret handlen. Få de penge ud af det du kan og glem den bil. Du er først lige startet på omkostningerne. En 1.0 Matiz der har gået 100.000 er klart slidt. Det er ikke rust, men brændstof du ser som brunt kølervand. Normalt skal vandet være blåt eller grønt. Slutteligt: Du er klar over det er Danmarks næstfarligste bil at køre i?

 

Ja, lad handlen gå tilbage og å det ud af det du kan
Køber altid privat, føler mig mere sikker ved det til trods for der ingen garanti er. Men så er bilen tilgengæld også det billigere
Evt alliere dig med en mekaniker eller anden person med stor viden om biler når du køber
De 3-4 gange jeg har skulle købe en anden bil, har jeg altid selv kørt ud og kiggede på bilerne selv først, og hvis jeg ikke selv har kunnet finde noget alvorligt galt med, har jeg efterfølgende haft en kyndig person med ude til at sige god eller ikke god.
Jo flere biler man ser, prøvekører osv jo mere finder man jo også ud af hvad man skal kigge, lytte og føle efter

Hvor meget gav du egentlig for den Daewoo?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
jeg gav 35000 for bilen:-( og ja nu gælder det om at komme af med bilen med så få omkostninger som muligt. Daewooen giver mig helt sikkert en lærestreg, men så må jeg jo lære af det!!! Har ihvertfald lært man ikke skal købe bil hos Junge automobil i hinnerup da og holde snitterne fra koreanske biler:-)... Jeg ringer til forbrugerstyrelsen og hører om mulighederne for at lade handlen gå tilbage. jeg ser dog ikke positivt på sagen...
daewooen bliver af falck kørt over til forhandlerens værksted i morgen og så kigger de på den om en uge. Jeg har istedet købt en c1er årgang 2008, kørt 9000km for 74000. nypris ca 112000-115000 så det er vist ikke helt dumt.
du glemte to stykker værktøj en stor skruetrækker med lige kærve.
og et ret kraftig magnet god størelse. (som er nemt at holde om den)

med dem kan du mærke om bilen er kittet med magnet
først på taget så har du fornemelse hvor meget den trækker.
og åndersøge udsatte steder.
og skruetrækker undersører du vognbunden med om de er gemtært.
med at banke med den og prikke med den.
især på de gamle biler
check først crash-testen på C1

 

jaja det er slet ikke så ringe endda..
Sikkerheden
Sikkerhedsmæssigt er Aygo langt fremme i forhold til konkurrenterne. Aygo+' tvillingbror Citroën C1 opnåede 4/5 stjerner i crashtesten hos EuroNCAP. Ganske flot for bil i denne størrelse. Dette fine resultat kunne KIA og Chevrolet, der fik meget dårlige resultater med henholdsvis Picanto og Matiz, lære meget af.

C1 blev testet med de 4 standard monterede airbags plus ekstra airbaggardiner, hvorfor resultatet ikke er helt retvisende, hvis man ser på basisbilen. For at få de ekstra airbags med, skal man investere i udstyrspakken ”Plus”, der koster ca. 8.000 kr.. ESP fås desværre ikke til Aygo.

KIA Picanto er en meget værdig konkurrent til en startpris på 105.000 kr. Picanto kører mindst lige så godt som Aygo, men falder desværre igennem på et meget afgørende punkt – crash sikkerheden. Picanto opnår med nød og næppe 3 stjerner hos EuroNCAP, og det er et resultat langt under hvad Aygo præsterede

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis