beskidt forhandler

Hej.
Jeg har købt en bil hos en forhandler for 3 uger siden. for nogle dage siden begyndte kølervæsken (brunt rustvand) at sprøjte ud af påfyldningsbeholderen til kølervæske. jeg fyldte derefter beholderen op til max med kølervæske, tændte bilen og lod den køre i 5 min. herefter var beholderen tom igen. Da jeg gassede op kom der meget brunt vand ud af udstødningsrøret. motorolien så fin ud. Jeg frygter det er toppakningen der er gået.
Herefter transporterede jeg den med falck til forhandleren da der er 6 mdrs 100%garanti. dagen efter ringede forhandleren og fortalte at bilen nu kører perfekt. han siger han kun har renset overtryksventilen til beholderen.??

Men jeg har hørt man kan påfylde noget tætningsvæske i køleren som derefter kan tætte hullet i motorblok/toppakning. Jeg frygter han har lavet denne billige løsning som jo kun holder en periode. er det normal procedure for en forhandler? og hvad kan jeg kræve på garanten?
Da jeg så hentede bilen idag diskuterede vi højlydt i 15-20 minutter om toppakningen og en rude der burde være skiftet. han slutter af med at sige at han sender en regning for en times arbejde, hvilket svarer til de 15-20 min han har brugt på at forklare mig hvad han har lavet og hvad han ikke har lavet på bilen. Ville I betale regningen?

Mhv harske
Hej. Jeg har købt en bil hos en forhandler for 3... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke skrevet noget om firmaet der ikke passer så der kan ikke ske noget ved at nævne forhandleren, som er Junges automobil i Hinnerup... men måske er min sag med dem et enkeltstående tilfælde.... who knows..
Skrevet af harske den 30-04-2009 20:13
Jeg har ikke skrevet noget om firmaet der ikke passer så der kan ikke ske noget ved at nævne forhandleren, som er Junges automobil i Hinnerup... men måske er min sag med dem et enkeltstående tilfælde.... who knows..

Tænkte nok det var ham da Hinnerup blev nævnt.
At købe en bil hos en mand som jeg har hørt meget om, er ikke særlig heldig og så tilmed en Dawoo, det gør ikke sagen bedre.  
Jamen hvad med vandet blev det i orden?
Skrevet af ktm den 30-04-2009 08:38
Ulle, hvorfra har du det med at gulpladebiler må have revner i forruden?
Det er ikke min erfaring, at man får klippet pladerne pga en revner i forruden.

En bil på gule plader skal kun have udsyn gennem fra førens ryglæn og frem. Så en flækket bagrude vil intet betyde. Sorry, fik vist ikke præciseret at det ikke var vedr. forruden :)

Hvis du blir tjekket af en "paragraf rytter" så vil han/hun med sikkerhed tage pladerne hvis han/hun kan se at du har forsøgt at fixe ruden ved at "hjemme lime" den..
Har desværre selv oplevet det, dog med en flænge hen over hele ruden, oppe i øverste 1/4 af ruden :(
Jeg kunne dog hente pladerne når ruden var skiftet, uden at betale for nye :)

BR

Ulrich

fortryder også bilkøbet... Det virker meget naturligt for sælgeren at være en kold bandit, så det undre mig ikke hvis andre har haft ligende problemer med ham.
ja da jeg hentede bilen igår havde han kørt 30km i den (ifølge tælleren) uden at den sprøjtede kølervæske op af beholderen. Hvad de har lavet ved den ved jeg ikke, men han siger jo selv han kun har skyllet beholderen, og hældt nyt kølervæske i, og rettet på ventilen ved dækslet.
kølervæsken er nu igen en brun rustfarvet væske.
Der kommer stadig væske ud af udstødningen når man gasser op.

Kan ikke gøre andet end at holde øje med bilen de næste par uger...
Annonce

Det er næsten 100 % sikkert at det er din toppakning der er gået,kølevandet kan måles og jeg er sikker på at man kan finde benzin i dit kølevand.Din bil går snart over på 3 cylindre og så er det sket.Der findes ikke midler der kan tætne en toppakning,det er kun en udskiftning af toppakningen der kan få bilen til at køre normalt igen.

Mvh

Torben

der kommer stadig vand ud af udstødningen, men ikke i lige så store mængder som før. Der er blevet hældt blå kølervæske i beholderen, og nu er vandet brunt. Så noget er kølervæsken da blandet med. Om det er benzin eller rust fra korrision i motoren ved jeg ikke.

Toje; har du så et bud på hvad han kan have gjort ved bilen så symptomerne næsten forsvinder?
Jeg har hørt man kan få et tætningsmiddel som hældes i køleren hvorefter det tætner en evnt revne i motorblokken?

desuden har jeg opdaget mislyde (en knagen) ved drejekransen eller hvad den nu hedder når jeg drejer rattet max til en af siderne. noget der gør noget?

god ide med kølervæsken, så må hellere få det målt ved en mekaniker... hvilket jo kan være et bevis overfor manden...:-)
Han kan ikke fuske med en toppakning der er gået.Køletætner kan bruges til at tætne en utæt køler hvis man er heldig, og jeg tror ikke at der findes bissetricks til at tætne en toppakning.Trykket kommer jo inde fra cylinderen,så hvad han lige har lavet ved jeg ikke.Vandet fra udstødningen kan nemt være kondensvand.Dit kølersystem kan være fyldt med slam og det er det som farver vandet.Hvordan ser det ud med temperaturen på kølevandet,er du oppe i det røde felt engang imellem.
Den knagen du beskriver kan nemt være toplejrene på dine forreste støddæmpere og de skal skiftes,de er ikke så dyre hvis det er dem.
Der er ikke noget i vejen med at nævne forhandleren. Det synes jeg kun er godt at du gør. For det første er der ikke tvivl omkring andre forhandleres ry i området og for det andet, er det netop på en side som den her, at vi købere kan stå sammen og udveksle erfaringer. Hvis man, ligesom jeg, ikke har så meget forstand på biler, så er man nogle gange er nødt til at stole på hvad folk siger. så er det alt andet lige meget rart, at have nogle retningslinjer at gå efter. Man kan meget hurtigt blive den "lille mand," når man står overfor en dreven brugtvognsforhandler, der gør hvad han kan, for at slippe for de forpligtelser, han måtte have. Selvfølgelig skal man ikke kaste mudder i alle retninger, men jeg synes i dette tilfælde, at sagen er forklaret så grundigt, at det er helt i orden.
Ja så er den gal med bilen igen.. jeg har nu haft bilen i ca 12 mdr og nu er toppakningen gået igen. første gang lappede han den med et tætningsmiddel. men nu er problemet dukket op igen. bilen holder på værksted og regningen bliver på omkring 10.000. mit spørgsmål er så om reklamationsretten kan bruges her?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis