Isolering af gulv

Hej alle,

Har søgt lidt frem og tilbage her på sitet og er i tvivl.

Jeg skal lægge nyt gulv i hele huset (100m2) og når jeg fjerner det gamle gulv, kan jeg se at der ligger 6cm rockwool (blødt ikke bats).

Nu skal jeg have gulvvarme i spånplader og der er 13cm fra gul til spånplader. Leverandøren af gulvvarme siger at der skal være 1 cm luft mellem isolering og spånplader.

Dvs. jeg har 6 cm rockwool i dag og skal smide yderligere 6 cm på - er I enige i det?

Er det smartest at lægge flamingo eller rockwool?

1000 tak!

Morten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej, hvis jeg var dig ville jeg smide en 45 eller 50mm rockwool i, så får du godt nok 2 cm, men det går ikke noget, bare sørg for at der ikke kan komme til at "trække" med kold luft ind fra væggene for så gavner isolerinen ikke noget.

-morten

Morten Rytman

Herligt! ... tak for jeres svar!

Morten

Hej

Du må under ingen omstændigheder lægge mere end 75 mm isolering over et støbt terrændæk, og så må der samtidig kun være 50 mm på den yderste meter ud mod udvendigt fundament.

Det kan dog være at en fugttegnisk beregning af hele konstruktionen viser noget andet, men jeg tvivler hvis det bare er et ældre parcelhus der er tale om.

Jeg har haft flere store svampeskader (ægte hussvamp), hvor man har ignoreret denne regel og fyldt op med isolering.

Skrevet af Orla Nautrup den 01-05-2009 02:50

Hej

Du må under ingen omstændigheder lægge mere end 75 mm isolering over et støbt terrændæk, og så må der samtidig kun være 50 mm på den yderste meter ud mod udvendigt fundament.

Det kan dog være at en fugttegnisk beregning af hele konstruktionen viser noget andet, men jeg tvivler hvis det bare er et ældre parcelhus der er tale om.

Jeg har haft flere store svampeskader (ægte hussvamp), hvor man har ignoreret denne regel og fyldt op med isolering.


Hej Orla!

1000 tak for dit svar!!

Jeg har talt med Rockwool, som bekræfter dine oplysninger. Pyha, jeg kan stadig nå at lave det om.

TAKKER!!!!

Morten
Jeg kan se at Rockwool laver kun 70mm. Hvor meget giver de sidste 5mm? Kan det betale sig at købe et andet mærke end Rockwool for at få de 75mm og i så fald hvilket?

Tak!!!

Morten
jeg har 220 mm flamingo 10 cm beton og strøer med 100 mm rockwool imellem må jeg så ikke have DET???? Oven på det har jeg varmefordelings plader og gulvvarme slanger afsluttet med parketgulv
Der er ikke nogen dampspærre på . SKal der være det i gulv -Hvor skulle den da ligge hvis det er
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis