Isolering af gulv

Hej alle,

Har søgt lidt frem og tilbage her på sitet og er i tvivl.

Jeg skal lægge nyt gulv i hele huset (100m2) og når jeg fjerner det gamle gulv, kan jeg se at der ligger 6cm rockwool (blødt ikke bats).

Nu skal jeg have gulvvarme i spånplader og der er 13cm fra gul til spånplader. Leverandøren af gulvvarme siger at der skal være 1 cm luft mellem isolering og spånplader.

Dvs. jeg har 6 cm rockwool i dag og skal smide yderligere 6 cm på - er I enige i det?

Er det smartest at lægge flamingo eller rockwool?

1000 tak!

Morten
Hej alle, Har søgt lidt frem og tilbage her på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal altid være en damp/fugtspærre under et fugtfølsomt gulv mod terrændæk, og i dit tilfælde ville jeg have placeret den oven på betonen, og ført den op bag fodlisterne hvor den skal klæbes fast.

Denne konstruktion sikrer, at du samtidig har din radonsikring i orden.

Skrevet af Orla Nautrup den 03-05-2009 20:52

Der skal altid være en damp/fugtspærre under et fugtfølsomt gulv mod terrændæk, og i dit tilfælde ville jeg have placeret den oven på betonen, og ført den op bag fodlisterne hvor den skal klæbes fast.

Denne konstruktion sikrer, at du samtidig har din radonsikring i orden.



Er denne model også gangbar med større isoleringstykkelser over klaplaget?

Der er ingen problemer med fugt eller grundvand i jorden i vores område der mest af alt er en stor sandpude. Vores gulvkonstruktion er at der over klaplaget er 25cm leca/pudslag som isolerer ret dårligt - jeg havde regnet med at bryde både puds og klaplag op + grave af og lægge 200mm eps på 10 cm sand, støbe nyt klaplag med rionet i samme højde og tykkelse som det nuværende, herefter et opklodset gulv i de sidste 25 cm - forskalling, varmefordelingsplader, plade, gulv - fyldt ud med rockwool ned til klaplaget.

Men kan ikke helt gennemskue fra det ovenstående om den er gangbar?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

hvorfor ligger du så ikke bare 300 mm flamingo og så laver gulvvarme når du er igang, og så støber ovenpå det? hvorfor komme rockwool yderlige ovenpå det støbte gulv?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Skrevet af Daugaard24 den 04-05-2009 10:16
hvorfor ligger du så ikke bare 300 mm flamingo og så laver gulvvarme når du er igang, og så støber ovenpå det? hvorfor komme rockwool yderlige ovenpå det støbte gulv?

2 grunde - der er indvendige vægge som er bærende og som står ovenpå det nuværende klaplag og jeg vil foretrække en gulvvarmeløsning med varmefordelingsplader med de fordele det giver fremfor indstøbt qua vi vil få meget lysindfald - det kan indstøbt varme ikke nå at reagere på.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis