Hey people...
lige siden jeg så "skat børnene er skrumpet" første gang, har jeg ønsket og bygge mig en græsslåmaskine i samme stil som den familien Szalinskis har. Jeg har erhvervet mig to stk briggs og stratton 3.5hk motorer. mit formål er og kopiere de modeller der er på markedet. en motor der trækker en generator/akkumulator, 2stk kraftige el-motorer (en til hvert baghjul) og naturligvis en rc-controler unit med fart regulator på. Jeg har set mange og atter mange hjemmebyggede modeller på nettet, men ingen af dem er tilfredsstillende nok til mig. Derimod, er der en række proffesionelle modeller som virker meget mere tiltalende, (se billedet). Og det gode er at de ikke virker synderligt svære og bygge. selv ikke for en semi- nørd som jeg.
Det jeg er i tvivl om er:
1: hvor mange omdr kører en sådan 3.5hk motor med.
2: Hvordan skal jeg trække kablerne mellem akku og generator.
(min generator har to "poler" b+ og d+)
3: hvor mange omdr kører en startmotor til en bil med.
4: kan et enkelt 12v bilbatteri trække to startmotorer.
Jeg håber virkeligt at der er nogle der er med på spøgen og vil hjælpe mig. jeg er klar over det ville være nemmere og smide en el-motor på og en servo til styring. Men det er ikke det jeg vil. Den skal være kraftig og se godt ud. Så er der en der ude der kan se min ide for sig så svar mig endelig. ALLE ideer er velkomne. Bare ikke for mange tal. der står jeg af... ;O)
Hilsen Jesper
work hard at home, sleep hard at work.
Hey people... lige siden jeg så "skat børnene er...
Vis hele indlægget