fjernstyret plæneklipper

Hey people...

lige siden jeg så "skat børnene er skrumpet" første gang, har jeg ønsket og bygge mig en græsslåmaskine i samme stil som den familien Szalinskis har. Jeg har erhvervet mig to stk briggs og stratton 3.5hk motorer. mit formål er og kopiere de modeller der er på markedet. en motor der trækker en generator/akkumulator,  2stk kraftige el-motorer (en til hvert baghjul) og naturligvis en rc-controler unit med fart regulator på. Jeg har set mange og atter mange hjemmebyggede modeller på nettet, men ingen af dem er tilfredsstillende nok til mig. Derimod, er der en række proffesionelle modeller som virker meget mere tiltalende, (se billedet). Og det gode er at de ikke virker synderligt svære og bygge. selv ikke for en semi- nørd  som jeg.

Det jeg er i tvivl om er:

1: hvor mange omdr kører en sådan 3.5hk motor med.

2: Hvordan skal jeg trække kablerne mellem akku og generator.
     (min generator har to "poler" b+ og d+)

3: hvor mange omdr kører en startmotor til en bil med.

4: kan et enkelt 12v bilbatteri trække to startmotorer.

Jeg håber virkeligt at der er nogle der er med på spøgen og vil hjælpe mig. jeg er klar over det ville være nemmere og smide en el-motor på og en servo til styring. Men det er ikke det jeg vil. Den skal være kraftig og se godt ud. Så er der en der ude der kan se min ide for sig så svar mig endelig. ALLE ideer er velkomne. Bare ikke for mange tal. der står jeg af... ;O)

Hilsen Jesper

work hard at home, sleep hard at work.

Hey people...   lige siden jeg så "skat børnene er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tusinde takfor jeres hjælp indtil videre. det er for vildt at man kan komme her ind og få så mange rigtig gode råd af så mange kyndige mennesker som der er her inde... SKØNT.... Men er der en der har forstand på om et almindeligt bil batteri er nok til og trække dem eller om der skal to til og en 24v generator. den der er på billeder er med 24v generator og to små 12v akkuer. men den har os ret kraftige motorer, ca. 6hk. der er en video på deres hjemmeside hvor den trækker en 4wd chrysler igang... det har jeg ikke behov for. og husk at alle idéer er velkomne. skulle der være en der ligger inde med to bælter til en minnigraver er jeg også intereseret idem for en skilling...:o)

...hjorhoey...

ja så brændte jeg den ene motor af... ham tossen der har haft den før mig har fyldt ren benzin på... flott... så nu er der reservedele til den anden som kører fint... tror det er knasten der er røget... stemplet oh plejlstangen fejler inten og der er ingen ridser i sylenderen... ærgeligt... så det er hele blokken der er færdig...
opsumering:
nu er jeg så langt at jeg venter med og bygge noget somhelst til der er klarhed over hvordan og hvorledes det skal sættes sammen og til jeg har de to el-motorer. . . men kom endelig med råd... huggeren er rundt om hjørnet så mon ikke det blir i morgen... vi ser... :o)

Hjorhoey

prøv at hoppe ind til hjælbemiddel centralen. (el kørestolen).?
yeps det er mig der søger en el-stol der inde..... men mon der er nogle der liger inde med en sådan...

Jeg ved ikke om du kender shoppen her, de har mange spændende ting, også hvis du vil videre udvikle den senere..!

http://www.eekit.dk/group.asp?group=963

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
http://www.youtube.com/watch?v=QpBafi5R6fk
jeg lavede en af en lille el klipper sidste sommer, forhjulene drejer blot som alm. styretøj med en servo, fremdrift klares af en viskermotor, og selve klipperen er en motor fra en kørestol.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis