fjernstyret plæneklipper

Hey people...

lige siden jeg så "skat børnene er skrumpet" første gang, har jeg ønsket og bygge mig en græsslåmaskine i samme stil som den familien Szalinskis har. Jeg har erhvervet mig to stk briggs og stratton 3.5hk motorer. mit formål er og kopiere de modeller der er på markedet. en motor der trækker en generator/akkumulator,  2stk kraftige el-motorer (en til hvert baghjul) og naturligvis en rc-controler unit med fart regulator på. Jeg har set mange og atter mange hjemmebyggede modeller på nettet, men ingen af dem er tilfredsstillende nok til mig. Derimod, er der en række proffesionelle modeller som virker meget mere tiltalende, (se billedet). Og det gode er at de ikke virker synderligt svære og bygge. selv ikke for en semi- nørd  som jeg.

Det jeg er i tvivl om er:

1: hvor mange omdr kører en sådan 3.5hk motor med.

2: Hvordan skal jeg trække kablerne mellem akku og generator.
     (min generator har to "poler" b+ og d+)

3: hvor mange omdr kører en startmotor til en bil med.

4: kan et enkelt 12v bilbatteri trække to startmotorer.

Jeg håber virkeligt at der er nogle der er med på spøgen og vil hjælpe mig. jeg er klar over det ville være nemmere og smide en el-motor på og en servo til styring. Men det er ikke det jeg vil. Den skal være kraftig og se godt ud. Så er der en der ude der kan se min ide for sig så svar mig endelig. ALLE ideer er velkomne. Bare ikke for mange tal. der står jeg af... ;O)

Hilsen Jesper

work hard at home, sleep hard at work.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spændende projekt.
En 3.5hk Briggs og stratton kører normalt med 2800-2900 omdr. ved fuld gas.

ame

skal den også udstyres med gps.!
hej ame. tusinde tak for det. det må jo være rigeligt til og trække generatoren.

Hans2hansen...Nej ikke som det der ud nu. først skal den bygges og være stabil, men skulle der være en der havde det rette grundlag og viden, som ville være med indover til den tid så er jeg meget åben for det. Har set de modeller der er på markedet. DE er for fede....

Hjorhoey

Hej

Glem alt om at bruge startermotorer, de brænder hurtigt af da der ikke er køleribber på dem.

Mvh Finn
finn...
hvilken slags motor ville du foreslå mig... jeg forestiller mig noget med massere af moment, og selvfølgelig max 12v...
og vil et enkelt batteri kunne trække sådanne to...

hjorhoey

Annonce
En 12V akkuklipper indeholder også en kraftig motor. Men den skal jo nok geares noget ned.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej

Hvad med at undersøge om en viskermotor kunne bruges. Jeg arbejder som reparatør på Vestas og vi bruger viskermotorer mange steder på svejsetårne og som trådmotorer på Esab svejseværker. De har den fordel at de kan køre længe uden ophold, de er nemme at reparere og de kører også rimeligt hurtigt ( skal prøve at finde ud af omdr. tallet ), de fylder ikke ret meget. Så prøv at fintænke over det.

Mvh Finn
Prøv og se om du kan finde nogle kørestolsmotorer, de er lavet til det.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej Finn..

Det lydder som en rigtig god idé med de viskerrobotter der. så er det bare om det kræver en gearing eller om omdr tallet og moment, passer. men mon ikke. de kan lo løfte en del sne... ellers har jeg fundet en gammel kraftig markise med en 1:50 gearing i begge ender. jeg vender lige tilbage når jeg har været hos huggeren... tusinde tak....

Hjorhoey

fwm...

Ja det er også en løsning, men de hænher ik på træerne de kørestole der. Det var min første indskydelse men fik hurtigt skudt det væk igen. De koster(intakte) et sted mellem 3000,- og 10.000,-. og det er jeg ikke parat til og give. det ville ellers være den perfekte løsning. der er indb fartregulator...
Hvorfor jeg gir mig ud i det nu, er at jeg har en gammelfar der ikke længere kan tale eller gå men han ELSKER sin have, og førstesalen fejler ikke noget hos ham. og så skal han fandenmig også kunne slå sin plæne...:o) hans flugt fra virkeligheden består i og få noget til og larme så meget at han ikke kan høre min mor..... he he he... så er det her lige sagen... jeg kunne jo også tage motoren fra HANS rullestol.... hi hi...

Hjorhoey

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis