Så lykkedes det... næsten...

Først og fremmest god påske til alle.

De sidste par år har vi jo ikke haft mast på.

Dermed har vi dels manglet et par vitale lanterner, dels har vi ikke haft noget sted at gøre af vores klubstander, SOK-vimpel og eventuelt gæsteflag.

I dag lykkedes det så endelig at få den lanternemast på, jeg har gået og bikset med de sidste tre uger. Der mangler stadig strøm til lanternerne, da der skal trækkes nye kabler inde i styrehuset fra pulten og op til dæksstikket, men Rom blev ikke drukket på én dag, ikke engang hos os.

Masten er lavet, så den kan lægges ned med et snuptag (overfaldet på 3. billede skal bare åbnes), hvilket er nødvendigt, når vi f.eks. skal under Sjællandsbroen på vej mod Københavns Havn.

Kabler til lanternerne er ført i en fræset rille inde i masten - den bageste cm. er limet på efterfølgende. Der er adgang til samlemufferne bag de to små dæksler nederst på masten.

Det har gjort en helt enorm visuel forskel - fra at ligne et afpillet, svensk badekar er hun nu bare et almindeligt, svensk badekar  Eller sagt lidt pænere, fra at ligne en afrigget motorsejler, er hun nu en rigtig motorbåd (hvis vi ellers kan få liv i det gamle maskineri)

Nu venter vi på skattepengene, så vi kan få bestilt en ny kaleche til hende, så vil vi næsten være bekendt at sejle i hende også.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Først og fremmest god påske til alle. De sidste... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman den 12-04-2009 21:50
Og håndværkeren hvilke sejlbåd sejler 15 knob..


Det gør en 20`Katamaran i 15 sekm. vind, jeg har selv haft en sådan hvis topfart lå på 17 kn.
Og så var der jo entype båden Buksesnedkeren der kunne komme op på 18 kn. ifølge min gode bekendte Christian Ficher, der havde den på et tidspunkt.
Han havde faktisk skrevet det til mig ! Jeg syntes godt nok det lød som en fæl sømands historie, så jeg sendte ham et telegram med ordlyden:
"Send omgående log til reperation"
Jeg hørte ikke fra ham i et halvt år, først da jeg mødte ham på bådmesse i Frederitcia indrømmede han at der havde jeg godt nok taget fusen på ham.
hi hi jeg er tilfres hvis jeg kommer på 4 -6 knob for jeg har ikke travl med at komme frem det er en lystbåd jeg har og ikke en resserbåd jeg har
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også