Så lykkedes det... næsten...

Først og fremmest god påske til alle.

De sidste par år har vi jo ikke haft mast på.

Dermed har vi dels manglet et par vitale lanterner, dels har vi ikke haft noget sted at gøre af vores klubstander, SOK-vimpel og eventuelt gæsteflag.

I dag lykkedes det så endelig at få den lanternemast på, jeg har gået og bikset med de sidste tre uger. Der mangler stadig strøm til lanternerne, da der skal trækkes nye kabler inde i styrehuset fra pulten og op til dæksstikket, men Rom blev ikke drukket på én dag, ikke engang hos os.

Masten er lavet, så den kan lægges ned med et snuptag (overfaldet på 3. billede skal bare åbnes), hvilket er nødvendigt, når vi f.eks. skal under Sjællandsbroen på vej mod Københavns Havn.

Kabler til lanternerne er ført i en fræset rille inde i masten - den bageste cm. er limet på efterfølgende. Der er adgang til samlemufferne bag de to små dæksler nederst på masten.

Det har gjort en helt enorm visuel forskel - fra at ligne et afpillet, svensk badekar er hun nu bare et almindeligt, svensk badekar  Eller sagt lidt pænere, fra at ligne en afrigget motorsejler, er hun nu en rigtig motorbåd (hvis vi ellers kan få liv i det gamle maskineri)

Nu venter vi på skattepengene, så vi kan få bestilt en ny kaleche til hende, så vil vi næsten være bekendt at sejle i hende også.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Først og fremmest god påske til alle. De sidste... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
albino>Endnu engang udtrykt - flot arbejde og eddersmart lukketøj  har du evt en idé til lukketøj mvt fruerne
Ser klart frem til vi mødes - om det bliver Femø, har landgangsforbud i ø-lejr-tiden eller andetsteds er nok ligegyldigt bare vi mødes... Også gerne via bilen

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Torben Fugl>God Påske og tillykke med søsætningen - nu kan du så sejle rundt i den smukke Nakskov Fjord  en af mange pragtfulde steder..

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Topmålet af sejlads, må da være at stryge igennem vandet uden anden lyd end vandet langs skibsiden. Og så den gurlende lyd der opstår agter når skivet når op over de 15 knob er en god lyd 
Skrevet af Håndværkeren den 12-04-2009 16:39
Topmålet af sejlads, må da være at stryge igennem vandet uden anden lyd end vandet langs skibsiden. Og så den gurlende lyd der opstår agter når skivet når op over de 15 knob er en god lyd 


For nogle er det måske..
Jeg elsker bla. den lyd der kommer når en speedbåd slipper vandet med 40 knob
og lander på den anden side af bølgen..
Sådan er vi så forskellige... heldigvis - jeg elsker lyden af en motor der dunker lidt som en fiskekutter, men jeg keder mig ihjel når det tøffer der ud af med 7 knob.. uanset lyden.
Og håndværkeren hvilke sejlbåd sejler 15 knob.. Vores forrige båd klukkede ved 4 knob.. har endnu ikke hørt lyden i Maxien. men der har vi også haft travlt med så meget andet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej og jeg elsker når at jeg kan slukke motor og det enste der kan høres når jeg sejler er at det klukker langs siden på nin klinkbygget båd det er frihed
og at mand kommer til målet mår det passer vinden og strømmen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

vindstyrke 5-6 og agtenfortværs, sol fra skyfri himmel, det er livet og mags sejlads, den eneste lyd der høres er klukken og vi ved at vi sejler mere end 4,5 knob - at sejle for sejl bliver aldrig kedelig, nøj hvor jeg savner sommeren.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

jeg har sejlet hele vintern og nyt det
jeg har i går været ude og male båden for anden gang med tynd maling første gang med 50% terpentin
anden gang 20% og det dækker godt nu kan mand ikke se de steder hvor der kommen anti rust på
så den er pænd hvid nu
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også