problemer med JP.TV

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få ordentlige billeder fra JP.TV
Som det er nu, er det noget værre hakkeri.
Venlig hilsen Johan Sparre

<p><strong>jack</strong></p>
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Billederne fra you tybe er der men ikke helt så flydende som før. Men nu er det helt galt: ingen tv fra JP og hvid skærm fra f.eks. TV2. Men jeg har lige været inde ibyen hos en boghandler og har købt et par hæfter fra Libris. Jeg vil pokker tage mig finde ud af det selv, for der er for mange gribbe der bare sidder på deres flade i forretningen f.eks med et navn som EDBFIRMAET og flår os tåber udi det elektroniske. Sidst jeg havde med en sådan grib at gøre var, at jeg havde købt en lille dims til at tilslutte en USB-port på pc´en og så skrue antennekablet fra tagantennen på. Men det gik  sæ´følig også galt. Der var da godt nok en installations-cd som jeg mente fulgte til punkt og prikke. Men skærmen blev helt hvid. Jeg kunne ikke engang slukke pc-en. Så ind til EDBFIRMAET, ja så kunne jeg hente den i næste uge. Det gjorde jeg så og fik en regning på lidt over 1800 kr stukket i snuden. Jeg blev sgu stik tosset og kaldte ham en røver, lommetyv osv og vist nok i et højere og højere toneleje så meget at hans kvindelig assistent tabte mobilen da hun ville ringe efter politiet. Jeg samlede så hendes mobil op fra gulvet, gav hende den og lagde en beroligende arm om hende (hun dirrede nu over hele kroppen) og sagde, at nu trykker jeg 114 så kan du da tale videre. Jeg fik forbindelse og sagde: Lige et øjeblik, og gav hende mobilen. Hun plabrede så et eller andet af. Ejeren var forduftet sammen med et par andre kunder. Det skrog. Men jeg foreslog kvinden, at vi slog os ned på et par stole, og hvis hun havde kaffe på kande var det helt fint. Vi sad så og nippede til et par plastickrus med kaffen, og jeg hviskede hende ind i øret, at hun bare skulle tage det hele rogligt, for til dagligt er jeg en sød og omgængelig fyr: jeg er bare skide sur lige i øjeblikket. Jeg fik hende endda til at smile da jeg fortalte hende lidt om mit tidligere sømandsliv. Nå, men sheriffen dukkede omsider op med ejeren bag sin ryg, og så skulle der udredes lidt om situationen. Landbetjenten anbefalede mig at betale regningen og ellers kontakte en advokat for det her med at ejeren var en lommetyv og røver kunne han sådan set ikke på stående fod tage stilling til. Så kørte han igen. Og jeg betalte under forbehold. Men det løb ud i sandet, da advokaten fortalte om hvad det ville koste med en undersøgelse osv. så jeg opgav. Som et ps kan jeg fortælle, at jeg har været i biografen med den kvindelige assistent fra EDBFIRMAET sådan for at  "angre" lidt.  Det er ejeren blevet sur over.

Men det var det. Derfor skal der læses og studeres i hæfterne i stedet for at betale sig fra et pc-problem.  Jeg hørte engang en sømandspræst i  New York sige: Er du Guds barn,  så hjælp dig selv !!

Kig lige i tråden om at slette Norton. Det kan altså også være problemet at Norton suger livet ud af maskinen
Skrevet af Franke den 31-03-2009 11:06
Skrevet af Håndværkeren den 31-03-2009 09:38

Problemet er så bare at havde du haft en nabo tæt på, kunne han også bruge din linie hvis du ikke havde en dims på, der kun sender/modtager fra din Pc. Og hvorfor betale for naboens forbrug !!!

Det er så ikke korrekt. Alle trådløse routere kan sættes op til at man skal benytte adgangskode for at logge på. Det kræver ikke specielt udstyr.

Det var jo også det jeg mente Franke, at alt for mange bare sætter udstyret op og så glemmer alt om det, så er det som regel de vågner op når de får en extra regning for noget de ikke kender til !
Ja, jeg har også mistænkt Norton for at bremse hastigheden for det tager flere minutter for pc-en at være klar. Først når Nortons gule mærkat dukker op forneden er den klar. Men jeg har hørt, at det er fordi NORTON lige skal have tid til at skanne for virus, spyware etc.
Men kan jeg nøjes med "brandmuren" i computeren. For så vil jeg da prøve at slette NORTON til 800kr. Bare for at teste om det hjælper på hastigheden. Jeg kan jo altid installere den igen via cd-en. Men noget andet er, at det ikke lykkedes mig at installere Adope Player og Adope Reader fordi jeg bruger Mozilla Firefox. Jeg har før (for en uge siden) ikke haft problemer med Mozilla og tv-billeder (JP.TV , TV2nyheder). Ja, jeg véd at jeg har klokket i det på en eller anden måde. For en uge siden kunne jeg se film fra en cd eller dvd men nu bliver det mig fortalt at Windows Moovie Maker ikke understøtter. Jeg har ingen problemer med at læse aviserne og sende / modtage e-mails. Problemet er Adope Flash Player og Adope Reader. Men jeg studerer videre.

Du kan godt afinstallere Norton, men så må du ikke gå ind og se you tube film, som du ikke kender og har set i forvejen. Det er ikke altid til at se hvad der gemmer sig back. Evt. kan du jo installere et af de gratis programmer der er nævnt i den anden tråd i mellemtiden. De er lette at afinstallere igen når testen er gjort.
Annonce
Du må ikke gå på internet uden antivirus installeret der går ca 6min så er der skidt på din pc. Rigtigt Norton kræver en del af pc det har hjulpet meget i 2009 udgave Norton er let at gå til for alle og så på Dansk.Vil du gerne helt af med Norton kan jeg andbefale at gå ind på www.spywarefri.dk og deres forum.
Ja ud med Norton, ind med Avast, koster gratis. Og ud med den FEDE skrifttype :-)

mvh
UPS og undskyld de fede skrifttyper. Jeg benytter skrifttypen fordi jeg så har nemmere ved at se, hvad jeg klasker op på skærmen. Men jeg skal ALDRIG gøre det mere, på spejderære !!
Jeg vil da nødig irritere andre, der har et falkesyn og må gå lidt væk fra skærmen, for at få fokus. Men for øvrigt har jeg nu fået TV2 og dennes regionalstationer til at fungere med fine skarpe billeder. Det kniber dog stadig med JP.TV der stadig hakker.

Hej Johan.

Har du aldrig hørt om "briller" det er sådan nogle glas dimser, i en plast indretning der kan anbringes så du kan bedre se hvad der er på din skærm. De hviler på din snude og hæfter fast bag dine lyttelapper med nogle kroge.

Norton er extrem effektiv. Norton er integreret i hele styresystemet. Dvs alt bliver scannet på din pc hver gang der er aktivitet på en eller anden måde.
Lidt som en boghandler der skal læse alle bøger før kunden får dem.
Når det er sagt så er det med hackerer og dem der laver vira som alle andre sportsfolk. Man går efter den højste hastighed, højste bjerg eller hvad ved jeg.. Så blandt dem er der jo også prestige i at hacke og ødelægge store og dyre programmer som Norton. Derfor er der jo mange der prøver.
Når det så endelig lykkedes dem og får smidt virus på din pc med Norton installeret så er det næsten umuligt at få den virus ud igen og Norton vil ødelægge hele dit styresystem.
Løsningen er ofte at man må slette ALT på sin pc og starte forfra.
Ud over at Norton er meget integreret i din pc og derfor ødelægger meget når den bliver inficeret så koster den jo en masse cpu-kræfter og sløver din pc meget.

Noget andet er at hver gang du smider et program ind på din pc og sletter det igen så efterlader det nøgler i reg.basen og der ligger rester af programmet mange steder på din pc.. Det kaldes crap (affald) og det kan fjernes med crapcleaner "ccleaner" som du kan hente gratis her. Du vil nok blive forbavset over hvor mange fejl og skidt ccleaner kan fjerne fra din pc.. er du heldig vil din pc blive mærkbart hurtigere bagefter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis