Køb af ny kædesav

Hej alle

Jeg har kig på en kædesav som kan købes hos p-lindberg mærke ukendt, men med følgende specifikationer:
Motorsav 62cc
Motor: 4,3 HK.
Sværd: Oregon, 20". 50 cm.
Kæde: Oregon,  3/8" 1,3 mm - 5,5 mm fil
Karburator: Wallbro.
Oliepumpe: Justerbar

Link: http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?ArticleID=42685

Jeg bruger nok motorsav 10 gange årligt og det er alt fra små til store jobs.

Jeg har indtil nu brugt 2 forskellige ældre husqvarna (lånt af noget familie), som begge er i stykker på den ene eller anden måde og som er meget svære at starte.

Kan det betale sig at reparere ret meget på sådanne 2 save, som vel er 10-15 år gamle.

Jeg vil bare gerne have en sav der virker og som starter HVER gang. (det kan jo så evt. være et vedligeholdesspørgsmål)

Mvh Dan

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej alle Jeg har kig på en kædesav som kan købes... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En lidt gammel tråd,

Men her er et indput fra en der har erfaring men nævnte model.
Positiv:
Den skærer fremragende!

Negativ:
Nu kan den ikke starte, ved ikke hvad der er galt. har haft den i knapt 2 år. øv.
Den er meget tung at gå rundt med en hel dag, det kan godt blive farligt da man bliver træt og dermed langsomt mister evnen til at håndterer den sikkert.
Til brændesankning er sværdet unødigt langt. (mit behov.)
Tanken er revnet, det er ikke en gængs reservedel.
Tænd/sluk knappen var defekt, så når jeg "slukkede" for maskinen fortsatte den som om ingenting var hændt, det blev lavet over garantien, men det koster jo hvergang at sende den.
Den drikker tanken op forbavsende hurtigt, det kan jo selvfølgelig være fordi den allerede var utæt tidligt?
Så synes jeg at den er svær at starte, generelt. Specielt med den fede olieblanding som manualen anbefaler i de 24 første drifttimer.

Den er klar til at blive skrottet. Jeg har tilsammen skåret ca. 37m3 træ. Kæden er ikke i nærheden af at være slidt op. :-(

hilsen arneen



<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
arneen.

bingo.!

du har fundet en motorsav.
der hvor kæden holder længere en motorsavsmotoren.
af en kinesser model.!!!

og jeg har en af de gode "beskære motorsav" stihl ms 192C.
på 30 ccm. og den køre som en drøm.

Ny udvikling!

Jeg får en ny forbedret tank, der har åbenbart været et generelt problem med tanken.

Og så fik jeg liv i den igen, efter at have renset tændrøret.

Der er liv i den endnu!

Konklusionen er at jeg køber en ny mindre, sikkert en stihl mc260fb, har set en sådan hos lytek til 3800,00

Så kan jeg bruge "kina'en" til de tykke stammer, som den æder sig igennem med lyntempo.

din ms 192c ser også attraktiv ud, men den er vist lige klejn nok til skæring af brændestakke..?

Arneen


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis