Hvor mange HK til en Maxi 77?

Ann og jeg har en Mariner 9.9 4 takt på vores Maxi 77. Den vejer jo lige knap 40 kilo så det er jo en lidt stor satan sådan at få ned og op.
Vi vil under alle omstændigheder forstærke ophænget bag på båden så den hænger mere stabilt, men vi har også talt om at få en lidt mindre motor på.
Det skal være en der har lader til vores batterier.
Skal man ned i vægt ser det ud som om vi skal 4 hk ned. Altså ned til en 6 HK.
Så det store spørgsmål er om det er kræfter nok til ca. 2 ton båd? Nogen der har erfaringer med det??
Og hvilke 4 takt på ca. 6 - 7 hk er født med lader.?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ann og jeg har en Mariner 9.9 4 takt på vores Maxi... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle input... og så for lige at slutte tråden af.  I går torsdag fik vi båden i vandet. Og vi var alene ved mastekranen så Ann og jeg besluttede at vi selv ville sætte masten på nu vi havde al den tid vi kunne ønske os..
De knap 40 kg tunge motor kom på først. Den er så stor og klodset bag på sådan en Maxi 77.. Der er ikke plads til at hejse den ordenligt op og ned og det resulterede da også i en plasterbeklædt finger.
Så i dag var vi ude og handle ny motor.. Og har købt en ny Suzuki 6 hk 4 takt og får smidt ladesystem i den. Den vejer ca. 25 kilo og fylder mindre.
Ann og jeg blev også enige om at vi "aldrig" har sejlet med fuld gas på den store.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det lyder, som en god løsning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis