Montering af transducer på indersiden af skroget

Jeg har været så heldig at have fået en Humminbird 150 SX med hæk transducer i gave. Men har nu prøvet at montere den med silicone på indersiden af skroget, men uden held. Så nu vil jeg hører om der er nogen af jer som har haft heldt med at monter en tranducer på indersiden af skroget, og hvordan i gjorde?

Jeg havde hørt at man skulle finde stedet hvor den skulle monteret ved, at putte den i en pose vand og så prøve at finde det sted med det bedste gennemgang. Men det virker heller ikke (det er et enkelt skrog, så det er heller ikke derfor)

Hilsen

Skorget

Med venlig hilsen
Helge N Jensen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du kan ikke montere en hæktransducer på indersiden af skroget.

Du skal have fat i en trancducer der er beregnet til at sidde på indersiden.

Mvh
ThomasB
Jeg mener at der i et tidligere indlæg her har været diskuteret det samme. Det var vist noget med at placere den i en lille æske med olie i. Der blev vist brugt en film-dåse.

Men jeg overvejer selv at prøve noget lignende med min lille sejlbåd, så erfaringer efterlyses gerne også fra min side.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hmmm, åbenbart kan det lade sig gøre..

Men umiddelbart virker det ikke så stabilt.

Jeg kender kun systemer, hvor man har en transducer, som er monteret i et rør med olie.

Jeg er sgu nok lidt bagud.

Mvh
ThomasB
Så galt er det vel heller IKKE alt hvad der har med lettere motorbåde/trollingbåde er vist lidt en verden for sig selv !!!

Jeg har også kun hørt on gode resultater med en helt ordinær transducer bla fordi den er bedre forberedt til montage i en eller anden form for rør !!

Til de fleste ekkolod findes der alternative transducere. Jeg har selv en fish finder med et helt ordinært gennem boret tranducersæt. og det virker OK

Venligst Njord

PS. Thomas kigger du aldrig på mad siden for du har endnu ikke givet mig den opskrift på agurkesalat jeg har efterlyst, een med bid i - du ved en rigtig lækker ting !!

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay..der ligger nu en opskrift på agurkesalat med bid i, under "lav-mad".

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 02-08-2001).]
Jeg har lige hørt om en alternativ metode til den med olien. Man skal kunne støbe transduseren fast med polyester eller epoxy.
PU er dårligt da der kan komme luftbobler i.
Jeg har kun hørt det fra en kilde, og min bedømmelse er at man skal være fandens sikker på at den er placeret rigtigt.

Men ideen lyder rigtig, når man kan placere den i olie og lade strålerne gennembore skroget, man vel også støbe den som en del af skroget.
Jeg har simpelt hen limet den på med et godt lag kontaktlim. Det fungerer godt
har limet en hæktranducer fast med epoxy-lim. Det virker meget fint.
god fornøjelse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kan godt lade sig gøre at montere transduceren inden i skroget. Den skal monteres i epoxy, og du skal sikre dig at der ikke er luftbobler i epoxyen. Silicone vil absorbere den signalet, og dur derfor ikke. Transduceren skal placeres så den sender lodret, og så langt tilbage som muligt så der ikke kommer luft under skroget der hvor den sidder. Husk lige at den ikke må placeres hvor der er dobbeltbund.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også