Montering af transducer på indersiden af skroget

Jeg har været så heldig at have fået en Humminbird 150 SX med hæk transducer i gave. Men har nu prøvet at montere den med silicone på indersiden af skroget, men uden held. Så nu vil jeg hører om der er nogen af jer som har haft heldt med at monter en tranducer på indersiden af skroget, og hvordan i gjorde?

Jeg havde hørt at man skulle finde stedet hvor den skulle monteret ved, at putte den i en pose vand og så prøve at finde det sted med det bedste gennemgang. Men det virker heller ikke (det er et enkelt skrog, så det er heller ikke derfor)

Hilsen

Skorget

Med venlig hilsen
Helge N Jensen
Jeg har været så heldig at have fået en Humminbird... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det nu er en mindre sejlbåd (18 fod), der altså har køl. hvor skal den så placeres?
Sejlbåden får jo nok ikke luft ind under skroget som en motorbåd, og kølen (eller roret) skal helst ikke skygge for strålen.

Erik
Normalt placeres transduceren lidt foran kølen og så lodret som muligt men den må gerne sidde lidt forskudt fra center det betyder intet.

Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I denne måneds nummer af det glimrende engelske bådeblad Practical Boatowner er der et par sider om, hvordan man placerer transduceren. Meget illustrative tegninger. Vil du ikke købe det, så læs det på biblioteket.
Hilsen Simon
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor kan man købe det og hvad koster det?
Dækker artiklen både motorbåde og kølbåde eller kun den ene gruppe?

Du kan købe bladet i alle velassorterde kiosker eller du kan få den nærmeste DSB kiosk til at skaffe den eller måske på nettet !!!!

MVH Njord
citat:
Oprindeligt indsendt af erik breum:
Hvor kan man købe det og hvad koster det?
Dækker artiklen både motorbåde og kølbåde eller kun den ene gruppe?



Artiklen gælder generelt - den viser hvordan du kan montere transduceren på bl.a. en stærkt skrånende skrogside.
Jeg plejer selv at købe det i en DSB-kiosk. Der er også en hjemmeside, men den afslører aldrig de gode illustrative artikler - så kunne de jo ikke sælge bladet...
Du kan finde et link til bladet fra Dansk RJ Klubs hjemmeside, hvor du så først skal vælge siden med Links. www.rj85.mobilixnet.dk
Venlig hilsen
Simon

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også