Mangler ved tilstandsrapport!

Jeg har købt et hus, med økonomisk overtagelse 1. august, men jeg får nøglen og overtager varme og el fra 16. april.

I tilstandsrapporten nævnes følgende to forhold ikke:

1. I den udnyttede førstesal er der en skunklem. Når man åbner lemmen ser man lige ind i et bunden af et spærfag og fodrem, der er tydeligt mørkt af fugt og hvor der ligger en halvbue af hvid skimmelsvamp på størrelse med en halv underkop titter frem.

Svampen kommer op lige hvor spæret ligger an mod fodremmen.

Burde dette ikke være set?

2. I kælderen (fuld kælder) sidder der en bøjning på brugvandet (malet jernrør) med en tyk kage af tæring. Røret sidder under loftet og er fuldt synligt.

Burde dette ikke være set?

Jeg går ikke ud fra, at en ejerskifteforsikring dækker dette, da det er en synlig fejl, men hvem gør så?
Jeg har købt et hus, med økonomisk overtagelse 1.... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mike

Jeg ved det faktisk ikke.
Vi har ikke tegnet ejerskifteforsikring.

Jeg troede, at ejerskifteforsikringen dækker det, som netop IKKE er synligt.

Sådan at de ikke dækker det, hvis det er synligt, for så er det mangler ved tilstandsrapporten, som den bygningssagkyndige skal stå til ansvar for.

Hm...
Nu har jeg fået tilbudt 6-8000 kroner af firmaet bag tilstandsrapporten.

Jeg har imidlertid fundet en del flere mangler, så som totalt manglende inddækning ved skorsten, hvor man se direkte op i det fri fra loftet.

Burde jeg ikke køre sagen over husanke?
Du skal under ingen omstændigheder ikke acceptere den lille sum penge du er blevet tilbudt. Slet ikke hvis du har fundet flere ting der er fejl ved. Jeg aner bare ikke hvorhenne du skal henvende dig med en klage.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvad gemmer der sig når du foerst faar lukket op. Du kan være lige så heldig som min kammerat var i KBH. Det fjols der havde lavet tilstandstandsrapporten var ogsaa medlem i ankenaevnet.... Mange af de tilstandrapporter kan man bruge til at toerre en vis legemsdel i. Jeg siger ikke det er alle, men det er sgu hørt og set efterhaanden en pokkers mange gange. Havde jeg set det her indlaeg noget foer, ville mit svar vaere, at jeg ikke gad roere et saadan et hus, med mindre jeg fik det kastet i nakken. Jeg er desvaerre bange for du faar en helvedes masse tovtraekkeri med de enkelte og et rigtig langt forloeb. Hvor lang tid gider man vente, for man maa ikke begynde at udbedre skaderne foer det er blevet takseret. Beklager stavningen - sidder i Dubai
Mit bedste råd er at tage en snak med en advokat. En times rådgivning og spørgsmål koster ikke alverden.
Annonce
Jeg ville tage de 8000,- og tage det som tilskud til den renovering du alligevel vil udføre på huset.

Jeg ville ikke selv orke alt det arbejde med at gå igennem advokat, i forhold til den smule arbejde der skal udføres for at fikse fejlene.
Det kan jo også være konklusionen efter en kort snak med en advokat. Men der kan jo være flere og dyrere ting.
Bare til alles orientering:

Vi fik tilbudt 8000 kroner fra dem, der lavede tilstandsrapporten.
De sagde at de kunne få håndværkere til at rette de graverende overseelser, de havde lavet i tilstandsrapporten for det beløb.

Vi har accepteret de 8000 kroner.

Vi har fået et tilbud fra tømrer og murer på én af fejlene og det løber op i 25.000 kroner.
Lyt ikke til et firmaet, der har lavet tilstandsrapporten, men gå straks til husanke, hvis du har mistanke om graverende fejl.

Vores tilstandsrapport var lavet af OBH-gruppen.
Jeg nævner dem ved navn, selv om jeg er anonym, da de har erkendt de fejl, jeg har nævnt og har betalt mig beløbet for dem.
ja det var også obh gruppen der lavede rapport på vores hus og de endte med at betale 100000 i erstatning, så nej man skal ikke acceptere de småbeløb og ta det som et tilskud til en renovering, der skal fagfolk på sagen feks som orla og så skal de bare ha hele lortet i hovedet.
Det er jo trist at der er så mange som har haft sager med OBH gruppen, det siger jo noget om deres fremragende evner til at lave tilstandsrapporter.
Det er da træls at høre i desværre valgte at acceptere et så lille beløb for så store nogle fejl. Men håber da at i blier glade for jeres hus alligevel.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også