Robot Støvsuger.. Hvilke mærker?

Hej jeg har kigget en del efter robot støvsugere og kan egentlig kun finde disse Irobot Roomba støvsugere...

De er sikkert også fine nok men jeg finder det noget underligt at de endnu ikke er kommet over på Lithium batterier...

Er der nogen som kender til andre alternativer til disse Roomba?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har endnu ikke set en positiv test af robotstøvsugere.

Jeg købte for en del år siden 1. udgaven af Roomba'en. Jeg var ikke opmuntret ved tanken om at skulle sætte magnetbånd i hele huset, hvilket var nødvendigt for at forgængeren (og konkurrenten) vidste at den ikke kunne komme længere!
Det denne kopi kom på gaden syntes jeg det var sjovt at den var baseret på en algoritme som var udviklet af det amerikanske militær til minerydning. Algoritmen skulle sikre at den i et givent tidsrum ikke overså nogle arealer, hvilket jo ville være katastrofalt hvis der var tale om miner og knapt så galt i parcelhuset på alfarvej.

Den larmer dog meget, da den kun bør køre på gulve uden gulvtæpper. Den er ikke god til at køre på noget som helst andet end "glatte" gulve.

Batteritiden var ikke overvældende - ligesom resultatet.
Så hvis man får svigermor på besøg, og ikke vil snakke, kan man sætte støvsugeren til!

Hej

Det er nu en del år siden (ca. 25år) at jeg anskaffede min robot støvsuger, en model Lone årgang 1967, og jeg har aldrig skiftet batterier, den kører nogenlunde endnu, den er godt nok begyndt at larme mere med årerne, men det er vel bare nye lejer der skal til.

Det må da være en positiv og gennemført test ikke.?

M.V.H.

Georg Gearløs

Det lyder da helt utroligt at batterierne har holdt i 25 år :O

Jeg er klar over at den ikke klarer hovedrengøringen.... Og den skal udelukkende køre på trægulve pånær de enkelte løse tæpper under bordene :)
jeg har en roomba 560. og den er bare super. skal aldrig "ikke" have en. er utrolig tilfreds med den.
Har en kollega. der ikke ville give så mange penge for den. så de forsøgt flere mærker før de måtte krybe til korset og så købe en 560'er.

Skrevet af enemaerkes den 01-04-2009 12:27

Jeg købte for en del år siden 1. udgaven af Roomba'en. Jeg var ikke opmuntret ved tanken om at skulle sætte magnetbånd i hele huset, hvilket var nødvendigt for at forgængeren (og konkurrenten) vidste at den ikke kunne komme længere!
Det denne kopi kom på gaden syntes jeg det var sjovt at den var baseret på en algoritme som var udviklet af det amerikanske militær til minerydning. Algoritmen skulle sikre at den i et givent tidsrum ikke overså nogle arealer, hvilket jo ville være katastrofalt hvis der var tale om miner og knapt så galt i parcelhuset på alfarvej.

Den larmer dog meget, da den kun bør køre på gulve uden gulvtæpper. Den er ikke god til at køre på noget som helst andet end "glatte" gulve.

Batteritiden var ikke overvældende - ligesom resultatet.
Så hvis man får svigermor på besøg, og ikke vil snakke, kan man sætte støvsugeren til!



kan dog ikke se sådan en kan gøre bedre rent end en alm støvsuger som kan komme ind i alle kroge og hjørner dette kan denne såkaldte robot ikke .

Georg, min model Hanne har fungeret nu i 42 år, men skal nu også om 14 dage have skiftet et af hovedlejerne. Det skulle efter sigende ikke være et LDS-projekt.
Batterierne fungerer dog stadigvæk, men du har ret, der bliver ikke mindre støj med årene.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, ktm vi må nok lære at leve med det, for det kan blive en dyr fornøjelse for os at ud skifte til en nyere model.

Men jeg har fundet ud af at "SMØRRE" de rigtige stedder så aftager støjen i et stykke tid.

M.V.H.
Georg Gearløs

Især når vi nu har lært at omgås maskinen så den fungerer nogenlunde stabilt, vil det også være for risikabelt at skifte ud, selv om de nyere modeller kan se tillokkende ud. Men om de er lige så stabile som de gamle udgaver, er nok et spørgsmål
Men du har ret, den der smører godt, kører godt! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis