Thermografering

Kære Alle

I forbindelse med isoleringsovervejelser vil vi foretage en thermografering af vores murmestervilla bygget i 1937 med fuld kælder og udnyttet tagetage. Det vi ønsker at få ud af thermograferingen er en plan for, hvad vi først går i gang med at gennemføre af isoleringstiltag og måske en vurdering af, hvor lang tid det tager at hente investeringen hjem. Vi har allerede hulmursisoleret.

Men når man søger på thermografering er det ikke helt så gennemskueligt som man skulle tro. Der findes nemlig mange forskellige typer af tilbud. Jeg vil høre jer om, hvad I synes vi skal vælge for at få mest ud af thermograferingen. 

F.eks. ser et tilbud således ud:

Termofotografering af alm. hus. 2500,00 Kr

Termofotografering at alm. hus med rapport. 3000,00 Kr.

Termofotografering af alm. hus med tryk/undertryk. 3500,00 Kr.

Termofotografering at alm. hus med tryk/undertryk og rapport. 4000,00 Kr.

Termofotografering at alm. hus med rapport og varmetabsberegning. 5000,00 Kr.

 

 

 

 

 

Kære Alle I forbindelse med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Orla Nautrup på 12 mar 2009 09:28

Jeg er ikke en særlig god sælger, så det er nok den "smarte" termografioperatør, der løber med ordren, til dem der sidder med en "indre drengedrøm" om at have en masse termografibilleder af sit hus.
 

Nej, du er ærlig frem for sælger Orla... og dette er også en kvalitet mange sætter pris på.

Jeg ville også hellere benytte de 3000,- til 100 mm isolering mere på loftet feks. frem for billeder der sikkert viser at hjørner, lysninger osv. er den største kuldebro i huset, som altid...

Jeg var også for nærig til at give 2500+ for en rapport man ikke kan bruge til noget.

Ad omveje fik jeg så kontakt til en proff thermografist(?). Han lavede en meget grundig gennemgang af vores hus(275kvm), tog 2,5 timer, og det blev til ca 25min thermofilm. (For 500kr, oraaange ;-)
Som jeg har været meget glad for, nu ligger jeg ikke længere om natten og spekulerer på hvor meget isolering måren måske har ødelagt, hvor mureren har sjusket med hulmuren osv.

(Kameraet var så følsomt, at det viste to lidt lysere mm-tykke striber vertikalt på væggen... det var så der hvor tapetet overlapper, det giver marginalt bedre isoleringsevne....!!!!!+!    )

Men som Koluda osse skriver, det er ikke så svært at regne ud hvor kuldebroerne er, det vil en erfaren tømrer kunne se.
Gamle vinduer, hulmur, tjek/forbedring af loftisolering+skunke, tjek/forbedring at lister i døre+vinduer. Det var da lige de "nemme" energislugere jeg lige ku huske.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis