Problem med tilpasning af gerekter !

Hejsa

Ha et mindre problem med tilpasning af gerekter omkring vinduer og døre. Sagen er at beklædningen går ca. 13 - 15 mm længere ud end karmen, så jeg kan ikke umiddelbart få lavet en pæn afslutning.
Nogen som har en god ide til løsning af opgaven ?

M.v.h.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har muligvis ikke forstået problemet helt korrekt, men er det ikke bare at få stik- eller bajonetsaven frem og få skåret de 13-15 mm af? Det er da ikke til at leve med, at beklædningen rager inden for dørkarmen (eller vindueskarmen for den sags skyld, det tager jo lys).
Tja - måske lidt uklar formulering, men det er nu tykkelsen - eksempelvis er dørkarmen 100 mm - men væggen er så 115 mm, hvorved gerekten godt kan lægge an mod karmen, men gaber voldsom hvor den skal lægge an mod væggen.

M.v.h.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så skærer du bare en liste og ligger i mellem så er den ged barberet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

slettet - jeg kunne ikke regne....

Ja - det bliver jo nok den enkleste løsning. Jeg har dog også spekuleret på at forsøge med at fræse gerekten i en passende vinkel så den får anlæg, men det kan jo godt være det bliver for bøvlet - og kræver jo nok at jeg får stillet et fræserbord an - men det er jo ogåså sjovere at lege med end gerekter

M.v.h.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja man ligger en liste på så det passer,så gør man også i den proff. verden,det kaldes en tilsætning ;-)
hilsen Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Du smutter bare ned i din lokale trælast og køber nogle høvlet lister til det.
Men ikke en 15 x 20mm liste kunne bruges.
Jeg har disse tilsætninger på nok halvdelen af mine døre her i hytten, og det ses overhovedet ikke når musikken spiller osv. Du kan jo lade være med at påpege det overfor omverdenen! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

jeps tilsætninger er måden frem
hilsen en anden tømrer
Og ham fritidstømreren der lige har stået med en overfræser, og fjernet næsten hele indmaden i sådan en gerigt, ville gerne have vidst noget om de der tilsætninger for 5 timer siden...!!

Men det blev sq egentligt meget pænt!! Og jeg har nu besluttet mig for at gøre det samme ved den anden dør...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også