forskel i el ledninger/kabler

Jeg har flyttet en bevælses sensor,
den har været  brugt sammen med almindelige indendørs ledning, og hvor den fungeret fint.
Jeg har nu monteret den et andet sted, på nøjeagtige samme måde, men med tykke installations kabel, og der virker den bar ikke!???
 Jeg kan måle at der kommer strøm ud til selve sensoren og at der går strøm ind i sensoren men der kommer ingen strøm ud af den og hen til lampen.
Der er tynde indendørs ledning ind i selve sensoren.
Hvad gør jeg.???

 

Jeg har flyttet en bevælses sensor, den har været... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du Sørensen... Hvis du står på en sige der ikke kan lede en strøm. Hvordan vil du så bruge din polsøger?


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformand

Der skal så afsindigt lidt til for at få en polsøger til at lyse - alle elektrikkere anvender trappestiger af træ, og der virker polsøgeren altså helt fint - der må være en herinde på lav-det-selv der kan give en bedre forklaring end den jeg kommer med, så du kan få svar på dit spørgsmål :)

- Peter

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd

en polsøger er en transparens elektrikker skruetrækker.

med ind bygget lampe.???

den virker på denne måde at du stikker "bladet" ind i stikkundtakten

og tommeltotten på messing "hette"? på skaftet og der lyser lampen

i skæftet.! af en der kan klare 120 til 250 volt.!

Problemer bare, at jeg selv har stået på en stige og prøvet det engang. Der måtte jeg tage ved nedløbsrøret ved siden af. Så kom der ent fint lille lys i min skruetrækker:-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ingen elektrikere bruger polsøgere....!!!!!! Polsøgere er KUN for lav-det-selv folket..!

Mvh.
Sten Krog - El-installatør
Annonce
--> Stenknag. Tror du ikke du skulle prøve at bevæge dig ud fra kontoret og se hvordan "rigtige" elektrikere arbejder... ;-)

Ved godt den er et fy-ord. Og mange har også fået et rap over nallerne. Men jeg har den stadig til at sidde i lommen. Og tror faktisk at rigtig mange har. Lidt ligesom knæk-af-kniven. Den er også "forbudt"

-Men lad nu den polsøger-debat ligge.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Næstformanden,

Vi plejede at straffe folk med mindst 2 omgange kvajebajer hvis vi så man var i besiddelse af en polsøger i firmaet! :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

hvist men skal være lidt mere advangsert polsøre så er det en fluke T5 eller T3.?

med to prøve ledninger.! ( T5 har display og åben strømtang).?

 

hans2.hansen,

På de ganske almindelige dødelige gule fluke multimeter med amperemetre på toppen kan du snildt bruge dem, som en "polsøger". De er praktiske og robuste.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

det er lige arkurat lige jeg tænkt. som du siger.?

 jeg har en gul og en grøn.!

en fluke 177 og en elma 105 og 3 velleman DVM 890. 2 stk. og 68. og andre "legetøjs"multimeter. af dt 800 serie.!!!

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis