Stiga park B&S pro 16 hk motor kører ikke

Hejsa

Jeg er ejer af en gammel stiga park pro 16 som jeg er rigtigt glad for når den kører men det gør den ikke mere - den kørte først på en cylinder og derefter på ingen og herefter kunne jeg ikke starte den. jeg har checket følgende:

Tændrør - købt nye
Tændspole - kabler - tændning - fin gnist
Kompression på stempler - fint  luftmodstand med fingeren i hul til tændrøret
God modstand i svindhjulet når dette drejes rundt
Luftfilter renset

Eftersom jeg ikke er vildt god til motorer ville jeg hører om nogle herinde havde andre gode ideer til hvad det kunne være - jeg kan ikke undvære den !

Håber nogle herinde kan hjælpe en amatør mekaniker som ikke er helt vild med at skille det hele motoren ad.

Venlige hilsner fra

Søren
Hejsa Jeg er ejer af en gammel stiga park pro 16... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
"Den aluklods der står mikuni på har jeg aldrig set på en B&S motor før"
Den der står mikuni på en en membranpumpe til at pumpe benzin fra tanken til karburatoren.
Hejsa.

Ahh, var ikke klar over der var benzinpumpe på sådanne en karl. Så blev man så klog.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mener den der sidder på B&S motorer er vaccum drevet. Så hvis vaccumslangen er dårlig får den ingen benzin.
Her er et link der viser princippet i pumpen.
http://www.murrayjohnson.com/mikuni_pump.htm
Hejsa,

en af vacuum slangerne ser træt ud (den korte) men der kommer benzin til karburatoren men nu er et anddet problem dukket op - den her dims som strømkabler går til klikker nu hele tiden når man prøver at starte den - selv med bil start batteri går det ikke - hvad er denne til og hvorfor "klikker" den ? Den sidder ved siden af batteriet ?

Annonce
det er et starter relæ, det er nok gået i stykker, det plejer at sige sådan når det går istykker.

mvh jonathan


Hej søren.

Øh, den hvide 'dims' der sidder på den røde ledning, der går fra startrelæet er en sikring. Den sidder ikke rigtigt i sin fatning. Det er muligt fejlen med starteren ligger der.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Søren.

Hmmm. Prøv at sikker dig at alle ledninger har god forbindelse og alt andet el.
Det med at start relæet nok er defekt kan være en mulighed men er ikke sikker, for vist der ikke er forbindelse gør den det samme.
Jeg ved det da jeg har arbejdet med den slagt i et firma.
Prøv at kortslutte de 2 store ledniger på startrelæet så skal starteren køre, hvis der da ellers er 12v ved relæet og starteren er iorden.
Jeg har næsten prøvet alt men den bliver bare ved med at klikke i relæet - det her vil jeg prøve - du hører !
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis