Vertikalskærer

hej jeg har en gamle græsplæne som godt kunne bruge en omgang med en vertikalskærer. græsplænen er ca. 500-600 m2. derfor kunne jeg godt tænke mig en vertikalskærer men jeg ved ikke hvor stor sådan en skal være og sådan. for et par år sinen lejede jeg en i det lokale byggemarket men den var ikke godt så derfor vil jeg gerne købe en.

smile Hilsen Mads Nielsen smile

hej jeg har en gamle græsplæne som godt kunne... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@Rune

Jeg er bestemt ikke prof og gider ikke sætte mig ind i forskellene på de specifikke modeller på noget jeg ved virker og skal bruge 2 timer hvert 3-4 år

Som Håndværkeren er inde på er der jo ikke noget galt i at stille krav til det maskinel som man skal leje. Det er da kun sund fornuft da det er dig der skal betale, men også for udlejeren - ellers lejer man jo ikke der næste gang og udlejerens udstyr forgår hurtigere - han risikerer at skulle afskrive det for hurtigt.

Jeg er glad på dine vegne for at jordbundsforholdene hvor du bor er sådan at du ikke er nødt til at så efter når du har været igennem med en vertikalskærer - du har det nemmere end jeg - for sådan er forholdende for at holde plæne bare her hvor jeg bor - sandet jord (kalk og npk skyller hurtigt væk så mosset er relativt svært at holde nede) og mange gåsebiller (fandens til skabninger - de æder græsrødderne og om efteråret kommer kragerne og hakker det hele op for at få fat i larverne) hvert eneste år

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så ville jeg godt lige kaste en bold mere i luften, hvorfor har vi de store græsplæner ? For er de da andet end en unødvendig udgift, jeg har droppet at slå hele min plæne hvilket min hund er vældig tilfreds med. Sådan en gang højt græs, er det perfekte sted at fange mus grave dybe huller eller bare ligge og dase i, en varm sommer dag. Ja man kan ligge på lur efter naboens "dumme" mis
 .... og ungerne ville sikkert synes det kunne være et fedt sted at lege krig - men det ville nok ikke blive godt modtaget ved konen eller naboerne på den anden side af hækken

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

det er godt i kan skrive lidt men den her tråd handler om at jeg godt kunne tænke mig at købe en vertikalskærer og ikke hører om hvor stor en græsplæne i har. jeg vil gerne hvis noget mere om den vertikalskærer som det er jeg kigger på
http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=818&pf%5Fid=6072780

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Om ikke andet kan du jo kigge på brugsanvisning og reservedelstegninger for at danne dig et indtryk af hvad det er for noget "skrammel":

http://www.ginge.com/brugsanvisninger/463778.pdf

http://www.ginge.com/reservedelstegninger/112571.pdf


Iøvrigt har jeg engang forespurgt om erfaringer med plæneluftertilbehør til at montere på en havefræser. Der var ingen reaktioner, men det ser ellers ud som om det er noget man selv kan fremstille af lidt jernaffald:

http://www.texas.dk/sparepart/tegninger/fraesere/dl/plaenelufter_dl72_1994.pdf

Men pas på tæerne for F..... !


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
ja det er nu ikke meget man kan få ud af de tegninger og brugsanvisninger det er ikke til meget hjælp men tak for det havde ikke tænkt på du bare kunne kigge på dem

smile Hilsen Mads Nielsen smile

Hej.

Jeg har selv haft lejet vertikalskærer i byggemarked, og det er rigtig godt for græsplænen. Jeg har også købt en lille plænelufter, dvs. den er uden knive, kun med fjedre og på el. Den kan være udemærket, men hvis plænen skal have den store tur, skal det være med knive.

Den du kigger på har vist både knive og fjedre. Jeg syntes bare at 2500 kr. er dyrt for en maskine, som du kun skal bruge en dag om året. Der ville jeg helt klart leje hvis jeg var dig.

Alko/ginge er vist ikke det værste man kan købe. De har da eksisteret i mange år, men det er selvfølgelig ikke et kvalitetesstempel.

Det er lidt synd, at der er ikke er så mange billeder.

Vh

Ole

Hvis jeg må spørge for jeg står i samme situation.

Jeg ser ikke det er så meget et spørgsmål om hvor stor en plæne der skal luftes. Når funktionen af en vertikalskærer er at skære ned i jorden kunne jeg forestille mig at det var mere vigtigt at finde ud af hvor langt maskinen kan skære ned.

Er der nogen der ved hvor langt ned i jorden der bør skæres?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis