Hvidløgsolie fra pizzaria Kennethni 3 4700 04-03-2009 18:29 Hej med jer.Jeg er ELLE VILD med den hvidløgsolie de har på de forskelige pizzariaer.Jeg har prøvet at lave den selv, men det bliver aldrig særlig godt Er der nogen der ved hvordan det er lavet?På forhånd tak. Hej med jer. Jeg er ELLE VILD med den... Vis hele indlægget 16 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
nosi 101 4684 11-05-2009 13:06 Saxet fra råvareguiden: Advarsel! Rå hvidløg i olie, må ikke opbevares ved stuetemperatur (efter åbning), de skal opbevares i køleskab. Ellers kan det resultere i botulisme (pølseforgiftning), som er en meget alvorlig og livstruende forgiftning. MVH
Benny Nielsen 314 11-05-2009 16:34 Hej Lars ON. Glassene du køber har fået en omgang højpastauriserig ( 88-90 gr 15-5 sek. ) som fjerner al smag og duft fra hvidløgene men de beholder næringsværdien og skal stadigvæk i køleskabet efter åbning. Samme princip som de pasteuriserede æggeblommer som er 12 % vand og kemikalier og smager af absolut ingenting Olien i glassene er vistnok solsikkeolie. Mvh. Benny N.
grandoldman 5248 5700 12-05-2009 09:10 Det er olien i de forskellige lag i et hvidløg der giver den specielle hvidløgssmag. Hvis man presser hvidløg ned i en skål blandes de forskellig lags olier. Hvis man blender det hele i olie eller presser det hele ned i olien bliver de forskellige olier ikke blandet godt nok og man får ikke den rigtige smag. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
grandoldman 5248 5700 30-04-2010 18:06 Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men jeg har prøvet lidt forskelligt og endelig fundet opskriften..½ hvidløg (ikke fed)1 løg i samme størrelse½ til 1½ dl olie.salt og peber. Bank halvdelen af fed'ne i et hvidløg flade med siden af en kniv eller med en lille hammer. Fjern skallerne. Nu er olien i de forskellige lag blandet og skrallerne væk.Tag det halve løg, salt, peber og hvidløg og blend det mens du tilsætter ½ til 1 dl olie.Hak resten af det ½ løg fint kom det i det blendede.Hæld det hele i en glas og tilsæt under omrøring lige ½ så meget olie som du har brugt til at blende med.Nu har du en god at stærk hvidløgsolie. Men husk at den maksimum kan holde i en lille uge.. og på køl. Efter en uges tid begynder det at udvikle blåsyre.. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
FWM 2694 7323 30-04-2010 22:42 Skrevet af grandoldman på 30 apr 2010 18:06 Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men jeg har prøvet lidt forskelligt og endelig fundet opskriften..½ hvidløg (ikke fed)1 løg i samme størrelse½ til 1½ dl olie.salt og peber. Bank halvdelen af fed'ne i et hvidløg flade med siden af en kniv eller med en lille hammer. Fjern skallerne. Nu er olien i de forskellige lag blandet og skrallerne væk.Tag det halve løg, salt, peber og hvidløg og blend det mens du tilsætter ½ til 1 dl olie.Hak resten af det ½ løg fint kom det i det blendede.Hæld det hele i en glas og tilsæt under omrøring lige ½ så meget olie som du har brugt til at blende med.Nu har du en god at stærk hvidløgsolie. Men husk at den maksimum kan holde i en lille uge.. og på køl. Efter en uges tid begynder det at udvikle blåsyre.. Tak GOMDet lyder som det lamselåret skal have når grillen bliver startet op.Må vinden altid komme fra det rigtige hjørne, og søen flad Mvh. Flemming Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor
grandoldman 5248 5700 02-05-2010 10:18 Så skal du også lige have den på chilli olien som du får på Kineser restauranter. Find en gryde der kan tåle at blive godt varm.. og ikke mors ynglingsgryde. Hæld et par spiseskeer chilikorn i (alt efter behag) Varm gryden op lige præcis til der kommer en svag røg fra chilien (du må ikke være i tvivl om der kommer røg). Hæld nu ½ til 1 dl olie på og sluk komfuret og gå ud i den fri luft og lad det hele køle af. Det kan lugte ret fælt.. indtil den er kold. Jeg kender ikke til noget med holdbarheden, men har da brugt af sådan en i over en måned.. og den kan, alt efter hvilke chili du får fat på, blive ufattelige stærk.. så lide mere olie i og lidt mindre på maden. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg