Ja, ok... overskriften var bare for at trække læsere... et trick, jeg har lært af div. formiddagsblade

Men her i lørdags var jeg en tur nede ved købmanden. Jeg parkerede og var på vej ind i butikken, da jeg så følgende:
Butikken ligger ved at kryds.
En mand er lige drejet ind på vejen og skulle køre forbi butikken. Uheldigvis kommer en dame kørende modsat retning og vil ind på P-pladsen. Han kommer til at holde lige foran indkørslen og kan ikke komme forbi, da der holder en lovligt parkeret bil ved fortovet, i hans side.
Han vinker hende frem, da det kun drejer sig om en lille meter, for at han kan komme forbi. Og hun har masser af plads til at dreje ind bagefter.
Hun vil ikke køre frem, for hun skal jo ind på pladsen!!
De holder så lidt og vinker til hinanden, inden jeg når derop. Jeg pifter og vinker damen frem, samtidig med at jeg siger det kun drejer sig om en meter (Hun havde fået rullet vinduet ned)
Manden har nu plads til at køre videre.
Jeg går ind i butikken og står og kikker på nogle blomster til fruen (Ja, sådan er jeg. Ikke fordi jeg er under tøflen, Men fordi jeg elsker hende...

)
Så kommer damen ind i butikken, og jeg kan ikke lade være med at smile lidt. kikker på mig og spørger "hvad han holdt der for". Hun kunne jo ikke komme ind. Og han kunne da ikke holde der og spærre trafikken!
Og så er det jo at jeg ikke kan lade være...

Så jeg spøprger hvem det var der holdt og spærrede mest.
Hun svarer at han jo holdt ulovligt, for hun kunne ikke komme ind.
Allerede her, ved man at det er en kamp man ikke kan vinde...

Men jeg prøver alligevel: "Hvem holder mest ulovligt, Dig der spærrer for ham. Eller ham der spærrer for dig?"
Dame: "- Han må ikke holde og spærre vejen. Det er i hans side der holder en bil og spærrer. Altså er det ham der er forbryderen!!"
Mig: "- Altså, dame. Der holder en lovligt parkeret bil og gør det umuligt for ham at komme forbi dig. Vil du påstå at han skal bakke ud på den noget mere traffikerede vej, for at DU kan komme til?"
Dame: "- Det er i hans side at der holder en vogn og spærrer...."
Mig (Smilende) "- Prøv og hør her. Der står at man skal vise gensidig respekt. Det gjorde du ved at køre lidt frem, og han kunne så flytte sig så du kunne komme videre! Sådan klarer man det. Det er da ikke så svært?"
Dame: "- Det er altså i HANS side der holder en bil, så det er HAM der skal flytte sig!!"
Mig (grædende) "- Altså, hvis du går hjem og læser teoribogen. Den for biler, ikke for cykel eller hest, men for biler. Så vil du formentlig finde en del svar du kunne bruge i fremtiden.
-Og når nu vi er ved det. Så holdt du også skråt over midten af vejen, da du allerede var begyndt at dreje. Så du lavede altså også en lille fejl!!"

Men det sidste ville hun åbenbart ikke høre. I hvert fald var hun hastigt på vej væk!!

Såøhhh... Hvis i møder en lidt ældre dame, der omtaler en uopdragen, ung mand, i samme situation. Ja, så kunne det let være mig

men nu har i min historie.
Se evt følgende klip, for at forstå overskriften:
http://www.youtube.com/watch?v=mlVoyN_OPbANæstformanden