Denso navigation ford mondeo 2004

Ford Mondeo's Denso RNS high-end Satellite Navigation System features a high-resolution 7" Hej er der nogle det kender til det mangler en dansk brugervejledning og en dvd opdatering er der nogle der kan hjælpe mig
Ford Mondeo's Denso RNS high-end Satellite... Vis hele indlægget
302 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej har lidt problemer med Ford Mondeo's Denso RNS high-end Satellite Navigation System

den står som jeg befinder mig i sverige på kortet

kan man nul stille navigationen eller søge sin aktuelle posision ???
Hej themulle hvis du kigger på skærmen er der så et ikon der viser en sattelit med en streg over.
ja det er der nogle gange
Så lyder det lidt som det problem jeg lige har haft. det er gps antennen der er gået istykker, du kan købe en ny ved ford. Du skifter den ved at demontere solbrille holderen og kabine lyset lige ved spjlet den er lige til at tage af. Bare træk ned. og lidt tilbage så skulle det gerne være det. der oppe under finder du en skrue tror det er en trox 25 den løsner du bare og så falder antennen af og på med den nye så kører det igen. 

det er et kendt problem med dem, de fejler en gang imellem.

har du for øvrigt fået opdateret dit kort og firmware, er selv gået igang men er lidt i tvivl om det kan passe at opdateringen ikke fylder ret meget. 

med venlig hilsen.
Martin Schou.
kom lige til at tænke på at du kan tjekke det ved at gå ind i menu ved hjælp af 842520 og inde under navigationsinfo.
så kommer der et skærmbillede op med en masse tal de tal der viser om gps antennen virker står under lv. eller level.
hvis de står som nul alle sammen så virker antennen ikke.

når antennen virker så skulle den også gerne helt automatisk finde ud af hvor den er henne.

mvh
martin schou
Annonce
Hej Martin tak for rådet

kan du forklare hvordan jeg kommer ind i menuen skal man taste den kode ind du skriver i så fald hvordan

MVH
Themulle
tryk på menu og hold knappen inde i ca 10 sek. så kommer der et skærmbillede op med intast pin her taster du koden.

havde du lavet update på din navigation.

Mvh.
Martin
Hej igen Martin
jamen der er tal i dem du beskriver og der er ikke en rød streg over men står og blinker i bruxel
og nej har ikke lavet en update

har du en nyer version en 2003
hvis ja kan vi så finde udaf en kopi

PS Har du flere tips og triks til navigationen

MVH
Themulle
Jeg mener at kunne huske at der er en knap på skærmen inde i menu´en hvor du kan vælge noget i stil med reset position.
så skulle den hvis den virker gerne finde frem til din nuværende position.
er du helt sikker på at der er tal under lv. for så burde den vide hvor den er.
en anden måde at teste på om den virker er ved at planlægge en rute og så når du kører så kør en masse forskellige veje end dem den vælger hvis den farer vild så virker antennen ikke.

den skærm du får frem der står der en hel masse tal uanset om gps virker eller ej de tal der er vigtige at kigge efter er dem der står lige under lv. der er to andre rækker tal også det er long og lattitude (længde og brede grad.)

det kan godt være starten på fejl på gps antennen.

en ny koster vist omkring 4-500 kr. tror jeg er ikke helt sikker fik min på garantien da det kun er 4mdr. siden jeg købte bilen.

mvh.
Hej Martin

havde du en nyer dvd version en 2003
og kan vi finde ud af en kopi ??

MVH
Themulle
Der er yderligere 232 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg