Trægulv på beton gulv

Hej, jeg har set reklame at man kan bruge platon plade på beton gulv og bag efter lægge trægulv eller sponplade. Jeg er i tvivl om man skal bruge også dampspærre, da det er i kelderen som er lidt fugt i men ikke kold. Hvis man skal bruge dampspærre skal man lægge den under(på selve beton) eller over platon plade.

------------------
JM

JM
Hej, jeg har set reklame at man kan bruge platon... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen, det skal maget mere til, inden jeg bliver sur. smile) samt tak for regler som jeg nok prøver at overholde. Du må forstå, at jeg prøvede snart 14dage for at får råd til min gulv her på nettet uden at jeg skulle i Silvan eller anden Trælast o.s.v da man bo i byen og govnskab længe leve. Og var glad at i gav lyd/tegn fra jer.
Jeg har fået løst gulvet. Man skal bare lægge spærre lægter oveni og bræder bag efter og imorgen(onsdag) gå jeg i gang så jeg er færdig på fredag. Forresten fik jeg tips at man kan bruge opløst spone sæbe i stedet olie. Hilsen her fra Jana

JM
Hej igen Jana

Ok, I har lagt nyt gulv, og det kunne være interessant at høre, hvordan I lavede det og om I har nogle gode råd - gerne ved at starte et nyt emne - så vi kan lære af de s garanterede problemer I også har haft.

Tak fordi du accepterede alt mit bøvl.

Kærlig hilsen

JørgenE

Mvh. JørgenE
Først lægger man dampspærre og bag efter lange lægter med 60 cm afstand hvor de skrues fast til vægen/gulvet samt lægger man lægter også på tværs( ca:120-150cm)for at de lange ikke flytter sig når man skruer bræder i, eller hvis man sømmer spån plader i. Der efter behandles bræder efter behag man man anbefaller helst olie baseret materiale da det er lettere at vedligholde gulv. hilsen Jana

JM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis