Trægulv på beton gulv

Hej, jeg har set reklame at man kan bruge platon plade på beton gulv og bag efter lægge trægulv eller sponplade. Jeg er i tvivl om man skal bruge også dampspærre, da det er i kelderen som er lidt fugt i men ikke kold. Hvis man skal bruge dampspærre skal man lægge den under(på selve beton) eller over platon plade.

------------------
JM

JM
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej JM

Mig bekendt så virker den blå Platon plade som dampspærrer i sig selv - dvs. du skal ikke lægger yderligere dampspærre.

/Peter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej!
Jeg skal netop til at støbe gulve, med gulvvarme, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad den "blå Platon plade" er for noget?
Hilsen
Leon.
HejPeter, mange tak for svar og jeg tager chance og gå i gang, så jeg bliver færdig til Jul. God Jul hisen Jana

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jana (den 11-12-2001).]

JM
Hej.

Med mindre disse platon-plader, skal samles med en fugemasse, så kan jeg ikke forestille mig at de er fugtspærre.
Hvis de derimod samles med fugemasse, så er de sikkert meget fine som damp -/ fugtespærre.

Mvh
ThomasB
hej,tak for alle tips jeg har været 14 dage på jagt for at får hjælp og endelig lykkes det, at nogen svarer huraa. Selv på Leth sider svarer de ikke tak for det. God Jul hilsen Jana

------------------
JM

JM
Annonce
Hej Jana.

Også god jul til dig, og selvfølgeligt får du svar her, for her er alle de skrappe og hjælpsomme wink

Mvh. Jørgen

Ps. Jeg har dog aldrig hørt om den side du nævner cool

Med venlig hilsen

Jørgen
Og så fik jeg dårlig samvittighed.

Ret skal være ret.

En af mine nære venner mødte Leth på en markedsplads og spurgte hvordan man vedligeholdte laboratoriebejset træ.
Leth kunne ikke umiddelbart svare, men lovede at give ham besked privat.

Der gik flere måneder, og så enten skrev han eller ringede (det kan jeg ikke huske), og fortalte at det ikke var tilladt at bruge de produkter der skulle til, men han havde en opskrift, og produkterne kunne købes på apoteket ......

Det er ret flot, når man sådan er i vælten, at love at svare privat og så leve op til det!

Så hatten af for Leth, selvom jeg til enhver tid vil nægte nogensinde at have hørt om ham eller hans side crazy

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Og så den lille sure - selvom det er sjældent.

Leth kører sit på viden, og det har jeg stor respekt for.

Men prøv så at glemme tankestreg i vores navn, og skriv www.lavdetselv.dk ... og du havner på husetoghaven.

Jeg har fortsat intet imod vi afprøver hinanden og finder den bedste stil, men dette opfatter jeg som noget der ikke hører til blandt anstændige "konkurrenter" - sådan gør man ikke i hvertfald i Danmark.

Da vi ikke skal tjene på vore side, er det ikke profit jeg misser, men det svarer til at stjæle noget fra andre, hvor man kun kan klare sig ved hjælp af at tage fra andre.

Er det ikke useriøst?

Dette var indlæg nr. 2 om en useriøs side -

Jeg håber jeg kan love, at I kun får denne een gang til - altså at jeg stopper efter nr. 3 som JEG har tilgode, selvom jeg bliver voldsomt irriteret hvergang, da vi prøver at køre en pæn og fair side, hvor vi gerne nævner også nogle som "kunne være konkurrenter". Men hvad er en konkurrent, det er vel blot en side, som vi har lyst til at besøge, og kan man finde den via vores side, så er det også ok, NÅR MAN IKKE BARE STJÆLER VORES NAVN, i et forsøg på, at får besøgende.

Nå, så fik jeg afløb, man skal opføre sig ordentligt, og i længden bliver det belønnet, det er min faste overbevisning.

Derfor startede vi vores linksider, som alle kan lægge sig ind på (dog ikke husetoghaven!!), men gerne Leth og aksalex og hvis der er andre - ærlighed varer længst.

Mvh. Jørgen mad

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 12-12-2001).]

Med venlig hilsen

Jørgen
Ja, men Huset & Haven har Søren Ryge, det har i ikke! wink

Sune Lorenzen
Stakkels Jana, der pludseligt er indvolveret i nogle fundamentale brokkerier - fra min side.

Jana - det sker kun meget sjældent, og tag det som en oplevelse - du har netop oplevet den "gamle" redakteurs sure reaktioner på snyd - og en god bemærkning fra en af vores gode brugere

Mvh. Jørgen

(Og så er det slut)

Med venlig hilsen

Jørgen
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere