2 takt motor vil ikke starte

Jeg kan ikke får liv i min 2 takt motor. Det er en 300 cc kawasaki som sidder på jet ski. Den har været skildt ad og jeg har samlet den med nye lejer, pakninger ol. Efter at jeg havde samlet den blev den startet op med en "snaps". Den kørte fint på "SNAPSEN" men kunne ikke få benzin gennem kaburatoren. Den blev så renset og efter det vil den ikke starte, heller ikke med en snaps. Der er gnist på tændrøret, men hvor kraftig den ved jeg ikke. Det er et nyt rør. Det ser ud til at den trækker benzin gennem kaburatoren nu. Der står en dampsky (benzin og luft) ud af tændrørshullet på topstykket, når jeg kører starteren rundt uden tændrør. Der er elektronisk tænding på den og det virker som om den tænder på et forkerte tidspunkt. Der er nyt stempel og ringe i den, samt nyt topstykke. Der er god kompotion i den og den har jo også kørt kort tid før. HVORFOR vil den ikke starte? SKulle den ikke starte på en snaps, eller bare slå en skid. Får den en snaps så lugter der lidt af forbrændt benzin og der kommer lidt røg ud af udstødningen. Håber at i kan hjælpe.
Jeg kan ikke får liv i min 2 takt motor. Det er en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal være noget utæt, for at motoren ikke vil starte

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hmm vis det er en ny simmering skulle den ikke kunne være utæt når den sider rigtigt så skal den ihvertfald have været voldtaget godt og grundig.

Hvordan har du motoren nu sider den i jet skien eller hvordan ?

Da du pakkede den brugte du flydende pakning for det er efter min mening roden til alt ondt når vi snakker et kopretionskammer.

Vis jeg var dig ville jeg tage motoren ud af skien vis den sider i og så gå den igennem for utætheder med ganske almindelig sulfovand som på en cykelslange. specielt rundt hvor du har delt den for jeg vil ikke helt udelukke at der også kunne være en risse eller et hak der. og så kikke efter bobler når du drejer svinghjulet forsiktigt rundt.

Og så ville jeg finde en motorcykelforatning der forhandler og reperere kawasaki motorcykler til at hjælpe med evt. nye pakninger ovs. Lad være med at købe det hos bådforhandleren de er fuldstændigt overskruet med deres priser.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis