2 takt motor vil ikke starte

Jeg kan ikke får liv i min 2 takt motor. Det er en 300 cc kawasaki som sidder på jet ski. Den har været skildt ad og jeg har samlet den med nye lejer, pakninger ol. Efter at jeg havde samlet den blev den startet op med en "snaps". Den kørte fint på "SNAPSEN" men kunne ikke få benzin gennem kaburatoren. Den blev så renset og efter det vil den ikke starte, heller ikke med en snaps. Der er gnist på tændrøret, men hvor kraftig den ved jeg ikke. Det er et nyt rør. Det ser ud til at den trækker benzin gennem kaburatoren nu. Der står en dampsky (benzin og luft) ud af tændrørshullet på topstykket, når jeg kører starteren rundt uden tændrør. Der er elektronisk tænding på den og det virker som om den tænder på et forkerte tidspunkt. Der er nyt stempel og ringe i den, samt nyt topstykke. Der er god kompotion i den og den har jo også kørt kort tid før. HVORFOR vil den ikke starte? SKulle den ikke starte på en snaps, eller bare slå en skid. Får den en snaps så lugter der lidt af forbrændt benzin og der kommer lidt røg ud af udstødningen. Håber at i kan hjælpe.
Jeg kan ikke får liv i min 2 takt motor. Det er en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Nu har jeg lige kigget det her igennem. Jeg synes ikke der er nogen her inde der virker som voksne.

Jeg kan forstå sådan på at Krudtmanden har begået en meget stor fejl, men det giver ikke nogen af jer ret til at trampe på ham, svine ham til.

Det sku da for barnligt, tag da lige og bliv voksen, og hvad skulle i lave her inde? I skulle besvar norgesvej12's spørgsmål.

Nu har jeg faktisk de sidste mange år fået lavet nogle af mine biler og motor cykler ude ved Krudtmanden, og jeg må indrømme at Krudtmanden både er hurtig og god. Men ja, han lavede sig noget af en bummert her inde, men skit nu med det. I laver måske aldrig fejl?

Desuden så har han 20 års viden bag sig. Men med den viden undre jeg mig meget over hvad fanden Krudtmanden har lavet her.

Men i er sku nogle barnlige unger. jeg ved ikke hvor mange i er, men 2 -3 stykker er i vel og sviner i ham bare til.

www.Lav-Det-Selv.dk har lavet nogle regler i ikke har læst, men direkte grimme ord samt påskyldninger og lignende, det ville de ikke se.........

Forsat et rigtig dårligt samarbejde.

Sørens Auto A/S

 
 
Jeg giver Søren helt ret, det er da godt nok vildt som i sviner en af Nordjyllands bedste Auto mekaniker til hehe:D Men jeg giver jer da også lidt ret, han har da godt nok lavt et eller andet dumt her.... (Han var nok fuld)
 

Men jeg er kommet i et godt samarbejde med ham he, han har fanme så mange kunder, så det giver også mig en lille smugle hehe.

Men nu mener jeg godt nok Søren at han har 25 års viden bag sig hehe, men lige meget.

Det bare vildt hvordan folk sviner hinanden til he.

Lorte debat, kom igen Krudtmanden:D

John Madsens Auto - A/S POLIS

Hej Søren & Puchhoved.
Husk det gamle ordsprog.  Den der kun tar sjov for sjov og alvor kun alvorlig han eller hun har fattet begge dele dårligt.
Mvh Jørgen.
Som Jørgen skriver, så tag det med humor, herinde kan vi godt give hinanden en ordentlig gang røg uden at mene noget ondt med det, og jeg kan da til tider værer meget strid men der ligger intet ondt i det.
Der er mange der igennem årene har misforstået mine streger i strand sandet, og så har jeg fået på møtsen ind til videre har jeg dog overlevet.
Sikke en omgang. Jeg håber at i nyder det og at ingen bliver stødt af tonen. Jeg har nu skiftet tændspole, da jeg troede at den var gået. Det hjalp intet, men jeg kan se, at den er utæt ved den simmerring, som skulle holde tæt ud mod svinghjulet. Kan det være nok til at den ikke vil starte? Jeg bliver derfor nød til at skilde den ad igen. Simmerringen sidder bag krumtaplejet og alt skal skildes ad. Men kan det være det? Jeg har prøvet flere tændningsindstillinger, men intet har hjulpet.

Tak for det!
Annonce
håndværker, jeg forstår da ikke du bakker, for du har da ret i at, det er det værste sludder i mands minde.
At mene at en totakter ikke har ventiler er forkert, såfremt indsugningen er direkte i krumtaphuset. Så findes der bladfjederventiler i indsugningen. De åbner ved luftindsugningsluftens hjælp og lukker når den stopper, altså når stemplet har nået toppen og begynder nedturen, som bevirker at luft/benzinblandingen presses gennem skyllekanaler op ovenpå stemplet, det sker under hele nedturen, hvorefter stemplet går op igen og danner kompression, og antænder den komprimerede blanding. osv.osv

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
alle utætheder i krumtaphuset er af det onde og er det meget, vil motoren ikke kunne køre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis der er utæthed i krumtaphuset er det ikke godt, der må ikke være utæthed heller ikke ved simmerringene , er du sikker på den sidder bag lejet , lejet skal jo smøres af olieblandingen, husk at vende simmerringen den rigtige vej hvis den ikke er med dobbetlæbe. Har du tjekket om den tænder på det rigtige tidspunkt?
hvis pakdåsen sidder mellem krumtaphuset og lejet, så er den monteret forkert,og der er ingen smøring til lejet. Så på den baggrund er godt, den ikke kunne starte, for så var lejet hurtigt brændt af.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er helt sikkert fordi din simmering ikke sider korekt at den ikke vil starte.
Jeg er glad for at høre det ikke var din blok den var galt med. Det er ellers den fejl folk oftest laver når de deler deres blok.

På alle de totaktere jeg har haft spilted ad sætter man først simmeringen på blokken stille og roligt den skal ind over et lille hak. Og så skal sætter præsser man lejet på krumtapen nu er det svært lige at sigde det med 100% da jeg ikke kan se hvordan motoren ser ud. Og så spænder man det stille og roligt sammen ind til det passer så sker der ikke noget. Men husk for guds skyld at krydsspænde.

Der er ikke noget at gøre du skal have skilt blokken ad igen selv om du får den startet vil denaldrig komme til at køre ordenligt og den falske luft vil gøre at motoren bliver ekstremt varm og du kan brande hål i dit stempel det har jeg set før.

Jeg har stor respekt for erfaring og lige så meget for færdigheder. Men nu står det jo altså igen steder og vis man ikke kan tilade sig at ratte på folk hvor er vi så hende med det her forum.
Alle kan komme til at læse forkert. Det er sku da en menskelig fejl som er til at tage at føle på. Jeg synes ikke det er iorden at svine folk til men lidt sjov vil jeg heller ikke udvære. Det er en hårfin granse som kan være ekstremt svær at skælne imellem specielt når man kun kan læse orderne og ikke høre tonefaldet.

Lidt sjov
Det eneste jeg har års erfaring i er at spise 

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis